pouic-pouic

Dutch translation: maakt een piepgeluid

13:13 Jan 29, 2003
French to Dutch translations [Non-PRO]
/ speelgoed
French term or phrase: pouic-pouic
Komt voor in de beschrijving van een educatief kleed voor babies. Er staan allemaal figuren op afgebeeld die allemaal een geluidje maken.
**Pouic-pouic doet de slak!!
(Naar mijn weten glibbert de slak alleen maar en knispert deze als er zout op komt)
Simone Michels
Belgium
Dutch translation:maakt een piepgeluid
Explanation:
De slak maakt een piepgeluid

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-29 15:05:34 (GMT)
--------------------------------------------------

als je er op drukt...
Selected response from:

Marco Vrieling
Grading comment
Hartelijk dank,
Simone Hawinkels
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4maakt een piepgeluid
Marco Vrieling
5pouic- pouic
Peter Leistra
3schuifel-schuifel
Pleun Van Weeghel
3pouic-pouic
AAAmedical


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pouic-pouic


Explanation:
Misschien wijst de 'pouic-pouic' op de beweging van de slak in twee tijden. Eerst wordt het lichaam 'uitgestrekt' door de kop vooruit te steken en nadien wordt het achterlijf erbij getrokken.

Daar een slak over de grond schuift zouden we pouic-pouic kunnen 'zeggen' (zoals een deur die over de grond schuurt)

Iets beters kan ik momenteel niet verzinnen

Groetjes

Ann


    een gok
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 162

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
pouic- pouic


Explanation:
lijkt me een onomatopee. De slak maakt in dit geval toch een geluidje. Je moet maar iets verzinnen.

Peter Leistra
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 11

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
maakt een piepgeluid


Explanation:
De slak maakt een piepgeluid

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-29 15:05:34 (GMT)
--------------------------------------------------

als je er op drukt...

Marco Vrieling
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 65
Grading comment
Hartelijk dank,
Simone Hawinkels

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Quark
1 hr
  -> Thanks

agree  lien
23 hrs
  -> Thanks

agree  Satie
3 days 19 hrs

agree  Peter Leistra
4 days

3 days 21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
schuifel-schuifel


Explanation:
de slak verplaatst zich schuifelend over de grond

Pleun Van Weeghel
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 14




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search