Yaourt/Playback/Portninwak

Dutch translation: chanter en yaourt

06:16 Jan 23, 2004
French to Dutch translations [Non-PRO]
French term or phrase: Yaourt/Playback/Portninwak
Een van bovenstaande termen betekent 'zingen zonder de tekst te kennen van een nummer'.

Kan iemand mij helpen met een woord hiervoor?

Alvast bedankt!
Luc Dielis
Belgium
Dutch translation:chanter en yaourt
Explanation:
Aangezien mijn kennis van het Frans vrij beperkt is, heb ik geen echte oplossing maar misschien kan bovenstaande uitdrukking andere mensen op enige ideeën brengen.

Zie: "Chanter en yaourt": pop music and language choice in France.
http://www.findarticles.com/cf_dls/m2822/3_24/82803973/p1/ar...
Selected response from:

Linda Switten
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 -1vocaliseren
Jan Willem van Dormolen
1 +2chanter en yaourt
Linda Switten
2fonetisch zingen
Elène Klaren


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
fonetisch zingen


Explanation:
zo noemde ik dat zelf, toen mijn dochter klein was
ik weet niet of je er iets aan hebt...
ik weet geen "echt" nederlands woord...

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-01 15:08:58 (GMT)
--------------------------------------------------

Réflexion faite:
Portninwak/portnenwak = verlan en betekent dan \"n\'importe quoi\"
en dat betekent \"wat dan ook\", \"onzin\", \"whatever\"

Elène Klaren
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 174
Grading comment
bedankt, maar ik moet een specifiekere term hebben vrees ik.
The asker has declined this answer
Comment: bedankt, maar ik moet een specifiekere term hebben vrees ik.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
vocaliseren


Explanation:
Een lied zonder woorden heet een vocalise. Zingen zonder woorden heet vocaliseren.
Maar géén van de genoemde woorden heeft die betekenis. Yaourt betekent nota bene joghurt! Waar haal je deze vraag vandaan?


Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 438

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Linda Switten: On oublie les paroles et on fait du yaourt, juste pour s'imprégner du rythme.
50 mins
  -> Aha, die uitdrukking kende ik nog niet.
The asker has declined this answer

4 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
chanter en yaourt


Explanation:
Aangezien mijn kennis van het Frans vrij beperkt is, heb ik geen echte oplossing maar misschien kan bovenstaande uitdrukking andere mensen op enige ideeën brengen.

Zie: "Chanter en yaourt": pop music and language choice in France.
http://www.findarticles.com/cf_dls/m2822/3_24/82803973/p1/ar...

Linda Switten
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: www.mind4metal.com/interview.htm
30 mins

agree  ScriptArch
1084 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search