par provocation...

Dutch translation: om te provoceren en origineel te zijn

10:05 Jan 28, 2004
French to Dutch translations [Non-PRO]
French term or phrase: par provocation...
Une seule exception est remarquable : le père de Carine qui l’a poussée à s’orienter vers la carrosserie *** par provocation et envie d’être original***

...door haar aan te moedigen en haar zin voor originaliteit

Iemand een beter idee?
Els Peleman
Belgium
Dutch translation:om te provoceren en origineel te zijn
Explanation:
Je pense que tu comprends mal la phrase : c'est le père qui veut provoquer, lancer un défi et paraître original (au masculin dans ton texte, d'ailleurs)
Selected response from:

bernadette schumer
Luxembourg
Grading comment
tu as bien raison. Merci à tous, j'avais en effet mal compris la phrase.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1om te provoceren en origineel te zijn
bernadette schumer
4zie zin
Elène Klaren (X)
4uit provocatie en om origineel te doen
Nicolette Ri (X)


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
om te provoceren en origineel te zijn


Explanation:
Je pense que tu comprends mal la phrase : c'est le père qui veut provoquer, lancer un défi et paraître original (au masculin dans ton texte, d'ailleurs)

bernadette schumer
Luxembourg
Native speaker of: French
PRO pts in pair: 250
Grading comment
tu as bien raison. Merci à tous, j'avais en effet mal compris la phrase.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Leistra
20 mins

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uit provocatie en om origineel te doen


Explanation:
N.B. het is de vader die origineel wil doen.

Nicolette Ri (X)
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 824

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zie zin


Explanation:
om haar uit te dagen en uit behoefte om origineel/bijzonder/apart te zijn.

Elène Klaren (X)
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 174




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search