reserve blanche

Dutch translation: wit uitgespaard

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:en réserve blanche
Dutch translation:wit uitgespaard
Entered by: Tineke Pockelé

10:52 Jul 29, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Photography/Imaging (& Graphic Arts)
French term or phrase: reserve blanche
Wat is de naam van deze kleur in het Nederlands (In het Engels: solid white)
TMJS
wit uitgespaard
Explanation:
"En réserve blanche" staat vaak in een zogenaamde 'charte graphique', richtlijnen over het correcte gebruik van een logo.
(http://www.ouestprovence.com/fr/actu/presse/charte/charte_ou...
In Nederlandse versies wordt dat "wit uitgespaard" (witte letters op een gekleurde achtergrond). Zie websites hieronder voor voorbeelden.

Misschien is dit wat je zoekt?

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs 24 mins (2005-07-30 07:16:36 GMT)
--------------------------------------------------

Dit is misschien nog een interessante opmerking uit een woordenlijst van het \'Musée de la Publicité\':

RÉSERVE
Blanc ménagé dans un fond noir ou couleur.
On dit parfois, abusivement, en \"réserve blanche\".

http://www.museedelapub.org/virt/univers/dicopub/pageRdef.ht...
Selected response from:

Tineke Pockelé
Belgium
Grading comment
Tineke,
Dat was een schot in de roos.
Bedankt,
Jaap
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4wit uitgespaard
Tineke Pockelé
3uniform wit
Tea Fledderus


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uniform wit


Explanation:
in woorden boek engels vind ik: solid = uniform (v. kleur)

Tea Fledderus
Native speaker of: Native in DutchDutch

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
réserve blanche
wit uitgespaard


Explanation:
"En réserve blanche" staat vaak in een zogenaamde 'charte graphique', richtlijnen over het correcte gebruik van een logo.
(http://www.ouestprovence.com/fr/actu/presse/charte/charte_ou...
In Nederlandse versies wordt dat "wit uitgespaard" (witte letters op een gekleurde achtergrond). Zie websites hieronder voor voorbeelden.

Misschien is dit wat je zoekt?

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs 24 mins (2005-07-30 07:16:36 GMT)
--------------------------------------------------

Dit is misschien nog een interessante opmerking uit een woordenlijst van het \'Musée de la Publicité\':

RÉSERVE
Blanc ménagé dans un fond noir ou couleur.
On dit parfois, abusivement, en \"réserve blanche\".

http://www.museedelapub.org/virt/univers/dicopub/pageRdef.ht...



    Reference: http://huisstijl.econom-i.com/varianten.htm
    Reference: http://www.kandesign.com/emc.asp?pageId=477
Tineke Pockelé
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tineke,
Dat was een schot in de roos.
Bedankt,
Jaap




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search