papier transfert

Dutch translation: Transferpapier

18:17 Apr 12, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Photography/Imaging (& Graphic Arts) / decoratiestickers
French term or phrase: papier transfert
- au dos, un papier blanc épais sur lequel est collé l’adhésif.
- au milieu, votre X adhésif.
- Devant, un papier transfert translucide est destiné à faciliter la pose et que vous enlèverez dés que le X sera en place.
Annette van der Lei (X)
Spain
Dutch translation:Transferpapier
Explanation:
"Kies ook het juiste transferpapier bij de gekozen kleurencombinatie en de juiste kleuren bij de gekozen ondergrond ... "


--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2005-04-12 18:21:15 GMT)
--------------------------------------------------

\"Bewaar het transferpapier van TheMagicTouch op een droge plaats. De luchtdichte beschermfolie dient pas geopend te worden op het moment dat het papier gebruikt gaat worden. Laat nadien de dozen nimmer geopend liggen en bewaar ze altijd gesloten\"
http://www.themagictouch.nl/tpgd.htm

\"Transferpapier

Je moet het motief op het kledingstuk leggen en dat afdekken met bakpapier, dan 10 -12 sec. krachtig en met draaiende bewegingen over het motief en tenslotte met de punt van het strijkijzer over de randen strijken. Bakpapier verwijderen, stof laten afkoelen en dan het dragerpapier gelijkmatig verwijderen. Dan fixeren: bedek het zichtbare motief direct met een vel bakpapier en maak gedurende 10-12 sec. draaiende bewegingen met het hete strijkijzer. Geen druk uitoefenen. Door te fixeren verwijder je overtollige inkt en verbetert de conditie voor het wassen van het textiel. Verwijder na 2 a 3 sec. het nog hete bakpapier gelijkmatig van de stof. In plaats van met bakpapier zou het ook goed moeten gaan met keukenpapier.
Als het gelig wordt heb je het te warm gestreken of binnen 24 uren gewassen of niet binnenstebuiten. Bedrukte stoffen met veel inkt dienen bij voorkeur de eerste keer met het voorwasprogramma te worden gewassen.\"
http://www.sancho.nl/index.pl/versieringen?noCache=943;11116...


Selected response from:

Chantal Henno
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5Transferpapier
Chantal Henno
5 +1transferpapier
Ballistic


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
transferpapier


Explanation:
-

Ballistic
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elène Klaren (X)
11 hrs

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
Transferpapier


Explanation:
"Kies ook het juiste transferpapier bij de gekozen kleurencombinatie en de juiste kleuren bij de gekozen ondergrond ... "


--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2005-04-12 18:21:15 GMT)
--------------------------------------------------

\"Bewaar het transferpapier van TheMagicTouch op een droge plaats. De luchtdichte beschermfolie dient pas geopend te worden op het moment dat het papier gebruikt gaat worden. Laat nadien de dozen nimmer geopend liggen en bewaar ze altijd gesloten\"
http://www.themagictouch.nl/tpgd.htm

\"Transferpapier

Je moet het motief op het kledingstuk leggen en dat afdekken met bakpapier, dan 10 -12 sec. krachtig en met draaiende bewegingen over het motief en tenslotte met de punt van het strijkijzer over de randen strijken. Bakpapier verwijderen, stof laten afkoelen en dan het dragerpapier gelijkmatig verwijderen. Dan fixeren: bedek het zichtbare motief direct met een vel bakpapier en maak gedurende 10-12 sec. draaiende bewegingen met het hete strijkijzer. Geen druk uitoefenen. Door te fixeren verwijder je overtollige inkt en verbetert de conditie voor het wassen van het textiel. Verwijder na 2 a 3 sec. het nog hete bakpapier gelijkmatig van de stof. In plaats van met bakpapier zou het ook goed moeten gaan met keukenpapier.
Als het gelig wordt heb je het te warm gestreken of binnen 24 uren gewassen of niet binnenstebuiten. Bedrukte stoffen met veel inkt dienen bij voorkeur de eerste keer met het voorwasprogramma te worden gewassen.\"
http://www.sancho.nl/index.pl/versieringen?noCache=943;11116...





    Reference: http://home.hetnet.nl/~dolopdans/knutselpakket.html
Chantal Henno
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ballistic: couldn't agree more!
1 min

agree  Tea Fledderus
5 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem
50 mins

agree  Elène Klaren (X)
11 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen
1 day 1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search