Ektas des visuels sur demande

Dutch translation: Ekta

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:Ektas des visuels sur demande
Dutch translation:Ekta
Entered by: Ellen-Marian Panissières

11:54 Apr 27, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Printing & Publishing / Reclamemateriaal
French term or phrase: Ektas des visuels sur demande
Een vertaling van een nieuwe anti-verouderingscrème. Het document wordt gebruikt als bijsluiter van het product en een ander deel voor een reclamecampagne. Deze zin staat onder de Chapeau: Persvoorlichting. Ik weet dat een ekta een soort afdruk is dat naar de drukker gaat. (Ik geloof dat het om het laatste proces gaat). Hoe wordt dit in het Nederlands genoemd?
Ellen-Marian Panissières
France
Ekta
Explanation:
ektachrome
Een soort dia, maar dan in een groot formaat. Origineel werd deze onder de naam Ektachrome op de markt gebracht door Kodak. Vaak spreekt men gewoon over een "Ekta".
Selected response from:

Tea Fledderus
Grading comment
Zo eenvoudig! In het Frans heb je het ook over Ekta, maar ik wist niet dat dit ook voor het Nederlands gold! Dank je wel!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Ekta
Tea Fledderus
4Foto's
Paul Peeraerts
4Ektaprint van het origineel op aanvraag
Ballistic


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ektaprint van het origineel op aanvraag


Explanation:
Ik denk dat het ektaprint is.


    Reference: http://www.permadocument.be/texte/N2kleur/7subtrac3.html
Ballistic
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Ekta


Explanation:
ektachrome
Een soort dia, maar dan in een groot formaat. Origineel werd deze onder de naam Ektachrome op de markt gebracht door Kodak. Vaak spreekt men gewoon over een "Ekta".


Tea Fledderus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11
Grading comment
Zo eenvoudig! In het Frans heb je het ook over Ekta, maar ik wist niet dat dit ook voor het Nederlands gold! Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Els Thant, M.A., B.Tr. (X): mijn collega grafici hadden het ook altijd over ekta's; hangt natuurlijk ook af van het doelpubliek: zullen zij deze term kennen? zoniet, dan beter foto's
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Foto's


Explanation:
Ik zou dit gewoon door "foto's" vertalen. De tijd dat men "ekta's" aan journalisten zond (grote kleurendia's) is al lang voorbij. Nu zendt men "een tifje" of een "jpg'tje" ...


Paul Peeraerts
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search