saisie sur en-tete de lettre

Dutch translation: getypt op briefhoofdpapier

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:saisie sur en-tete de lettre
Dutch translation:getypt op briefhoofdpapier
Entered by: Joëlle Rouxel - Billiaert

20:31 Jul 30, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Printing & Publishing / correspondence
French term or phrase: saisie sur en-tete de lettre
Term uit een handleiding voor bedrijfscorrespondentie. Betekent saisie de invoering van gegevens in het briefhoofd?
TMJS
typen op briefhoofdpapier
Explanation:
typen of getypt op briefhoofdpapier (hangt van de zin af), kortom om zakelijke correspondentie te versturen moet gebruik gemaakt worden van briefhoofdpapier. In het Frans wordt vaak en-tête de lettre gebruikt i.p.v. papier à en-tête (heb jaren in een drukkerij gewerkt). Wat saisie betreft: saisir des données = invoeren van gegevens, saisir in het kader van saisir une lettre = typen
Selected response from:

Joëlle Rouxel - Billiaert
France
Grading comment
Dit bleek inderdaad de juiste vertaling (ik vond later de Engelse variant en daar stond letterhead typing).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4typen op briefhoofdpapier
Joëlle Rouxel - Billiaert
4invoeren van gegevens in briefhoofd
Sherefedin MUSTAFA


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
invoeren van gegevens in briefhoofd


Explanation:
Zie link hieronder.



    Reference: http://coursinfo.free.fr/modele.htm
Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
typen op briefhoofdpapier


Explanation:
typen of getypt op briefhoofdpapier (hangt van de zin af), kortom om zakelijke correspondentie te versturen moet gebruik gemaakt worden van briefhoofdpapier. In het Frans wordt vaak en-tête de lettre gebruikt i.p.v. papier à en-tête (heb jaren in een drukkerij gewerkt). Wat saisie betreft: saisir des données = invoeren van gegevens, saisir in het kader van saisir une lettre = typen

Joëlle Rouxel - Billiaert
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dit bleek inderdaad de juiste vertaling (ik vond later de Engelse variant en daar stond letterhead typing).




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search