PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Bac minimum généraliste

Dutch translation: eindexamen (zie tpelichting)

11:00 Sep 29, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Marketing - Retail
French term or phrase: Bac minimum généraliste
Hallo allemaal,

ik weet dat een "bac" in het Frans verwijst naar een soort eindexamen, maar kan je het ook anders vertalen?
Dit is de zin: "Formation de niveau Bac minimum généraliste".

Bedankt!
Kim
Kim Claes
Belgium
Dutch translation:eindexamen (zie tpelichting)
Explanation:
BAC généraliste is een BAC met 1 van de volgende 3 pakketten:
- BAC ES (sciences econ. et sociales)
-BAC L (litéraire)
- BAC S (scientifique)
in de vertaling moet je denk ik ook toelichten dat het BAC aan het einde van het 'lycée' (meestal op je 18e dus) wordt afgenomen;
Selected response from:

Wouter Jongejan
France
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4eindexamen (zie tpelichting)
Wouter Jongejan
3(opleiding op) vwo-niveau
Odette Jonkers (X)


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
eindexamen (zie tpelichting)


Explanation:
BAC généraliste is een BAC met 1 van de volgende 3 pakketten:
- BAC ES (sciences econ. et sociales)
-BAC L (litéraire)
- BAC S (scientifique)
in de vertaling moet je denk ik ook toelichten dat het BAC aan het einde van het 'lycée' (meestal op je 18e dus) wordt afgenomen;

Wouter Jongejan
France
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

4 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(opleiding op) vwo-niveau


Explanation:
het er gaat er om aan te geven dat men minimaal eindexamen op vwo-niveau heeft gedaan, neem ik aan?

Odette Jonkers (X)
Netherlands
Native speaker of: Dutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search