enchenalage

Dutch translation: (de) vaargeul binnenvaren

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:enchenalage
Dutch translation:(de) vaargeul binnenvaren
Entered by: Anne-Marie Kalkman

13:23 Jul 30, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Ships, Sailing, Maritime
French term or phrase: enchenalage
voordat het schip daadwerkelijk een haven binnenloopt, moet het het chenal (vaargeul) binnengaan. Hoe noem je dit proces in het Nedelands? De vaargeul binnengaan / ingaan?
Anne-Marie Kalkman
(de) vaargeul binnenvaren
Explanation:
Ik zou het op 'de vaargeul binnenvaren' houden, waarbij 'binnenvaren' in één woord gespeld wordt en niet zoals in het voorbeeld hieronder in twee:

Vervolgens wordt met behulp van twee kraanschepen de uitmonding van de vaargeul ontgraven waarna deze de reeds ontgraven vaargeul binnen varen. ...
www.mvogroep.nl/nl/050109_Baggerwerkzaamheden_Moordplaat.ph...
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Dat past inderdaad in deze context.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4een uitgebaggerde vaargeul
Catherine CHAUVIN
4(de) vaargeul binnenvaren
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(de) vaargeul binnenvaren


Explanation:
Ik zou het op 'de vaargeul binnenvaren' houden, waarbij 'binnenvaren' in één woord gespeld wordt en niet zoals in het voorbeeld hieronder in twee:

Vervolgens wordt met behulp van twee kraanschepen de uitmonding van de vaargeul ontgraven waarna deze de reeds ontgraven vaargeul binnen varen. ...
www.mvogroep.nl/nl/050109_Baggerwerkzaamheden_Moordplaat.ph...

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dat past inderdaad in deze context.

1 day 20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
een uitgebaggerde vaargeul


Explanation:
Een waterweg, regelmatig onderhouden, met een vaste baggerdiepte.

Catherine CHAUVIN
France
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search