valeurs citoyennes

Dutch translation: maatschappelijke waarden

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:valeurs citoyennes
Dutch translation:maatschappelijke waarden
Entered by: Ellen-Marian Panissières

13:01 May 13, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Social Science, Sociology, Ethics, etc. / installaties voor speeltuinen
French term or phrase: valeurs citoyennes
XXX s’est construit sur des valeurs citoyennes.

De constructie van de installaties in speeltuinen is hier het onderwerp. Ik dacht voor deze abstracte uitdrukking aan iets van 'maatschappelijke betrokkenheid', maar vraag me af of dit wel is wat ze bedoelen. Wie kan helpen? Meer context:

L’engagement qualitatif de XXX dans l’aménagement des espaces de jeux nous a donné une position de leader sur le marché européen. Cet avantage est le résultat d’une confiance de plus de vingt ans, accordée par nos milliers de clients de nations différentes, que je remercie au nom de tous. XXX s’est construit sur des valeurs citoyennes.
Ellen-Marian Panissières
France
maatschappelijke waarden
Explanation:
*
Selected response from:

Nicolette Ri (X)
Grading comment
dank je wel!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4maatschappelijke waarden
Nicolette Ri (X)
4burgerzin
Sherefedin MUSTAFA
3burgerlijke waarden
Jan Willem van Dormolen
3maatschappelijke grondslag
Tea Fledderus


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
maatschappelijke waarden


Explanation:
*

Nicolette Ri (X)
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
dank je wel!!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
burgerlijke waarden


Explanation:
misschien?

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
maatschappelijke grondslag


Explanation:
een idee

Tea Fledderus
Native speaker of: Native in DutchDutch

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
burgerzin


Explanation:
FR:
Par arrêté royal n° 5840 du 24 décembre 2005 :
Est nommé Chevalier de l’Ordre de Léopold :
M. Markiewicz, Philippe.
Pour :
« pour son travail inlassable de propagation de la mémoire et des
valeurs citoyennes et son souci de rassembler toutes les communautés, confessionnelles et non confessionnelles, de Belgique, autour des valeurs démocratiques qui fondent notre société. »

NL:
Bij koninklijk besluit nr. 5840 van 24 december 2005 :
Wordt benoemd tot Ridder in de Leopoldsorde :
De heer Markiewicz, Philippe.
Voor :
« zijn onvermoeibare inzet ter verspreiding van de herinnering en
van de burgerzin en zijn bekommernis om het samen brengen van alle gemeenschappen van België, confessionele en niet-confessionele, rond de democratische waarden die de basis vormen van onze samenleving. »

Ref.: http://www.trustclip.com/76RTD6OTID4G9eC84ET0H2LN720
(10_1.pdf)

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian
Notes to answerer
Asker: Is dit niet wat Vlaams?





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search