I.P.P.

Dutch translation: PB

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:I.P.P.
Dutch translation:PB
Entered by: jozef-jan markey (X)

15:22 Mar 10, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
French term or phrase: I.P.P.
(context is Belgisch) IPP staat voor Impôt des Personnes Physiques.
Kan ik dit vertalen als "personenbelasting" en bestaat hiervoor een geijkte afkorting ?
jozef-jan markey (X)
France
PB
Explanation:
Voici quelques références: vous pouvez aussi combiner sur google IP, PB et minfin (ministère des finances) pour vous en convaincre

2.1.1. PERSONENBELASTING
1. een belasting op het totale inkomen van rijksinwoners: de personenbelasting (PB);. 2. een belasting op het totale inkomen van binnenlandse ...
economie.fgov.be/enterprises/vademecum/Vade11_nl.htm - 94k - En cache - Pages similaires
[PDF]
1. Personenbelasting (PB) Hoofdstuk I - De Administratie verandert ...
Format de fichier: PDF/Adobe Acrobat
Personenbelasting (PB). 2005 was voor de aangifte PB een scharnierjaar. De ...... op de site http://www.fiscus.fgov.be/interfaoifnlnl/Directive_ ...
fiscus.fgov.be/interfaabnl/Jaarverslag2005/pdf/jaarverslag2005.pdf - Pages similaires
AOIF - Aangifte PB 2007
Uw aangifte in de personenbelasting 2007 Hulp nodig bij het invullen? .... Deze bus, met aan boord specialisten personenbelasting, staat binnenkort ...
fiscus.fgov.be/interfaoifnl/decla/aidedispo.htm - 40k - En cache - Pages similaires
Autres résultats, domaine fiscus.fgov.be »
Selected response from:

Yves Cromphaut
Belgium
Grading comment
un grand merci !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1PB
unibizz
4 +1PB
Yves Cromphaut
3Inkomstenbelasting
Ingeborg Aalders


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Inkomstenbelasting


Explanation:
Kun je niet gewoon inkomstenbelasting gebruiken? Of heet dat in België anders? Ik dacht aan inkomstenbelasting (die alleen voor personen geldt) als in tegenstelling tot Omzetbelasting dat voor bedrijven van toepassing is.
De gebruikelijke afkorting wordt dan IB.

Ingeborg Aalders
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 6

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
PB


Explanation:
Voici quelques références: vous pouvez aussi combiner sur google IP, PB et minfin (ministère des finances) pour vous en convaincre

2.1.1. PERSONENBELASTING
1. een belasting op het totale inkomen van rijksinwoners: de personenbelasting (PB);. 2. een belasting op het totale inkomen van binnenlandse ...
economie.fgov.be/enterprises/vademecum/Vade11_nl.htm - 94k - En cache - Pages similaires
[PDF]
1. Personenbelasting (PB) Hoofdstuk I - De Administratie verandert ...
Format de fichier: PDF/Adobe Acrobat
Personenbelasting (PB). 2005 was voor de aangifte PB een scharnierjaar. De ...... op de site http://www.fiscus.fgov.be/interfaoifnlnl/Directive_ ...
fiscus.fgov.be/interfaabnl/Jaarverslag2005/pdf/jaarverslag2005.pdf - Pages similaires
AOIF - Aangifte PB 2007
Uw aangifte in de personenbelasting 2007 Hulp nodig bij het invullen? .... Deze bus, met aan boord specialisten personenbelasting, staat binnenkort ...
fiscus.fgov.be/interfaoifnl/decla/aidedispo.htm - 40k - En cache - Pages similaires
Autres résultats, domaine fiscus.fgov.be »

Yves Cromphaut
Belgium
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4
Grading comment
un grand merci !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carolien de Visser
2 hrs
  -> Bedankt

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
PB


Explanation:
Impôts personnes physiques = personenbelasting

unibizz
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carolien de Visser
3 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search