démarche partenariale de proximité

Dutch translation: [..]

19:59 Apr 21, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Social Science, Sociology, Ethics, etc. / mvo
French term or phrase: démarche partenariale de proximité
Uit dezelfde overeenkomst als de vorige vraag:
xxx agit en opérateur industriel respectueux des réalités et spécificités partout où il exerce ses activités. Sa démarche partenariale de proximité procède de la solidarité et de l’accompagnement du développement des territoires.
Ik had al iets gevonden als: partnerschaps- en nabuurschapsbeleid, maar dat nabuurschapsbeleid vind ik vooral terug in EU-stukken over het bevorderen van zakendoen met landen die rondom de EU-landen liggen. Iemand een beter idee?
Anne-Marie Kalkman
Dutch translation:[..]
Explanation:
Uit solidariteit en met het doel om de ontwikkeling van de regio's te begeleiden streeft XX naar hechte/nauwe samenwerking met de omliggende bedrijven.

1) Ik begrijp ook niet goed wat die solidariteit hier doet.
2) Ik zou de zin omdraaien, het belangrijkste voorop
3) partner is een modewoord dat je kan vermijden
4) démarche = ook: het streven, de wil
Selected response from:

NMR (X)
France
Grading comment
Ik heb er uiteindelijk van gemaakt 'streven naar samenwerking met bedrijven in de omgeving', maar jouw antwoord heeft me zeker op het spoor gezet.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3streven naar partnerschap met de omgeving
Erik Boers
3[..]
NMR (X)
3partnerschapsaanpak met inplanting dicht bij de gebruiker
Carolien de Visser


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
partnerschapsaanpak met inplanting dicht bij de gebruiker


Explanation:
Partnerschapsaanpak kom ik geregeld tegen in teksten van de EU.
Inplanting dicht bij de burgers komt vooral m.b.t. diensten en services voor.
Veel verder kom ik helaas niet.

Carolien de Visser
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
[..]


Explanation:
Uit solidariteit en met het doel om de ontwikkeling van de regio's te begeleiden streeft XX naar hechte/nauwe samenwerking met de omliggende bedrijven.

1) Ik begrijp ook niet goed wat die solidariteit hier doet.
2) Ik zou de zin omdraaien, het belangrijkste voorop
3) partner is een modewoord dat je kan vermijden
4) démarche = ook: het streven, de wil

NMR (X)
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Ik heb er uiteindelijk van gemaakt 'streven naar samenwerking met bedrijven in de omgeving', maar jouw antwoord heeft me zeker op het spoor gezet.

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
streven naar partnerschap met de omgeving


Explanation:
Het gaat volgens mij om meer dan alleen maar samenwerking met bedrijven.
Partnerschap is inderdaad een modewoord, ook in het Nederlands, maar daarom hoef je 't nog niet te vermijden.

Erik Boers
Belgium
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search