Chiffre Phare

Dutch translation: Meest relevante jaarcijfers

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:Chiffre phare de l’année
Dutch translation:Meest relevante jaarcijfers
Entered by: Edward Vreeburg

07:29 May 7, 2013
French to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
French term or phrase: Chiffre Phare
Ik zit te denken aan kerncijfer, of leidende indicatoren, maar ik weet niet of het een doel is of iets wat al is behaald...

Résultats: chiffre phare de l’année
gevolgd door een aantal medische behandelingen

Eerder in de tekst staat ook Chiffres-clés, met wat algemene kerncijfers over de bevolking.
Edward Vreeburg
Netherlands
Kerngetal of kerngetallen
Explanation:
Chiffre phare is een getal of cijfer waartegen je andere cijfers kunt afzetten. Volgens mij komt kerngetal het dichtst in de buurt, zie de beide links.

--------------------------------------------------
Note added at 5 dagen (2013-05-12 08:50:44 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dank je, Edward!
Selected response from:

Arie de Vries
Netherlands
Grading comment
IK heb bij deze gekozen voor Marjol's oplossing - meest relevante jaarcijfers - maar alleen omdat ik kerncijfers al had (chiffre-clefs)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4streefcijfer
nrichy (X)
3Kerngetal of kerngetallen
Arie de Vries
3cijfergegevens
Wim Jonckheere
Summary of reference entries provided
phare
Marjolijn du Jour

Discussion entries: 3





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cijfergegevens


Explanation:
met chiffre phare worden zoals ik het begrijp "cijfergegevens", algemene, beschikbare cijfers bedoeld
die in statistieken allerhande voorkomen
zie link over CBS Gezondheid en Welzijn


    Reference: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/gezondheid-welzijn/cijfe...
Wim Jonckheere
France
Native speaker of: Native in FlemishFlemish

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
streefcijfer


Explanation:
*

nrichy (X)
France
Native speaker of: Native in DutchDutch

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Kerngetal of kerngetallen


Explanation:
Chiffre phare is een getal of cijfer waartegen je andere cijfers kunt afzetten. Volgens mij komt kerngetal het dichtst in de buurt, zie de beide links.

--------------------------------------------------
Note added at 5 dagen (2013-05-12 08:50:44 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dank je, Edward!


    Reference: http://www.creditexpo.nl/definitie/kencijfer-kengetal-kernci...
    Reference: http://www.omc.be/fr/fin/fin_cpta-gestion.htm
Arie de Vries
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3
Grading comment
IK heb bij deze gekozen voor Marjol's oplossing - meest relevante jaarcijfers - maar alleen omdat ik kerncijfers al had (chiffre-clefs)
Notes to answerer
Asker: Kerncijfers/getallen had ik al eerder gebruikt voor wat anders... in deze tekst. maar toch bedankt





Reference comments


7 mins peer agreement (net): +1
Reference: phare

Reference information:
Vgl Van Dale FR-NL un événement phare: gebeurtenis van eminent belang. Ik denk dat het hier gaat om de meest relevante jaarcijfers

Marjolijn du Jour
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
Note to reference poster
Asker: Ik denk dat dit het meest in de buurt komt, kijkende naar de exacte aantallen (863 operaties bijv. lijkt het me idd eerder een behaald aantal dan een streefgetal) - thanks (punten worden toegekend)

Asker: wil je hier een antwoord van maken ipv een reference comment, dan krijg jij de punten


Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Wim Jonckheere: meest relevante jaarcijfers lijkt me ook een goede optie hier
4 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search