système d'exploitation propriétaire

Dutch translation: proprietary besturingssysteem

08:36 Jan 17, 2003
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
French term or phrase: système d'exploitation propriétaire
bijv. Windows tegenover Linux (logiciel libre)
Kaat
Dutch translation:proprietary besturingssysteem
Explanation:
Zoals je weet neemt het Nederlands veel Engelse termen over, vandaar proprietary besturingssysteem.

Als je het echt Nederlands wilt houden wordt het: besturingssysteem met eigendomsrecht, maar dit is zeker niet de gangbare term. Zie de links hieronder of zoek op Google.

Succes,

Marco
Selected response from:

Marco Vrieling
Grading comment
Hartelijk dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4en eigen besturingssysteem
Peter Leistra
4proprietary besturingssysteem
Marco Vrieling


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
proprietary besturingssysteem


Explanation:
Zoals je weet neemt het Nederlands veel Engelse termen over, vandaar proprietary besturingssysteem.

Als je het echt Nederlands wilt houden wordt het: besturingssysteem met eigendomsrecht, maar dit is zeker niet de gangbare term. Zie de links hieronder of zoek op Google.

Succes,

Marco


    Reference: http://nl.linux.org/school/fred.html
    Reference: http://vereniging.opensource.nl/werkgroepen/PR+A/ipos/voorst...
Marco Vrieling
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 65
Grading comment
Hartelijk dank.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
en eigen besturingssysteem


Explanation:
Volgens mij heeft het te maken met het feit, dat je bij Linux zelf aan het systeem kunt sleutelen, bij Windows niet.
Peter

Peter Leistra
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 11




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search