satellites (ici)

Dutch translation: aanverwante beurzen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:salons satellites
Dutch translation:aanverwante beurzen
Entered by: Els Thant, M.A., B.Tr. (X)

03:44 Apr 14, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Textiles / Clothing / Fashion / fashion - watches
French term or phrase: satellites (ici)
context: artikel over style en horlogemarkt
"Les salons de X et de Y et quelques autres satellites ont fermé leurs portes."
Als ik het goed begrijp, gaat het over minder belangrijke salons, die in de buurt/marge van de grote salons werden georganiseerd.
Merci!
Els Thant, M.A., B.Tr. (X)
Ecuador
bijhuizen
Explanation:
volgens mij gaat het over bijhuizen

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 3 hrs 9 mins (2005-04-15 06:54:17 GMT)
--------------------------------------------------

1)nevenbeurzen
Door al die beurs-exits is de Amsterdamse effectenbeurs verschrompeld tot een marginale nevenbeurs binnen het hoofdplatform van Euronext
aanverwante beurzen
2 ) aanverwante beurzen
Andere aanverwante beurzen zijn de Nauticampo (watersport/kamperen) en
Horexpo (inrichting horeca). Voor meer

misschien leunen deze mogelijkheden beter aan
Selected response from:

rodi
Belgium
Grading comment
aanverwante beurzen
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1bijbehorende
TMJS
4satellieten / andere huizen
Nicolette Ri (X)
2bijhuizen
rodi


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bijbehorende


Explanation:
Een 'salon' kan ook een 'beurs' of een 'markt' zijn. De vertaling zou dan worden 'bijbehorende beurzen/markten'.

TMJS
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nicolette Ri (X): kan zijn
2 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
satellieten / andere huizen


Explanation:
ik krijg toch de indruk dat salons hier demonstratieruimten of sjieke winkels zijn, en de satellieten de concurrende merken. De eromheen cirkelende merken die een graantje meepikken, geen filialen of bijbehorende winkels. Lastig stuk, er wordt een hoop gesuggereerd.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 51 mins (2005-04-14 08:36:01 GMT)
--------------------------------------------------

=> \"de mindere goden\"

Nicolette Ri (X)
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 18

33 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
bijhuizen


Explanation:
volgens mij gaat het over bijhuizen

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 3 hrs 9 mins (2005-04-15 06:54:17 GMT)
--------------------------------------------------

1)nevenbeurzen
Door al die beurs-exits is de Amsterdamse effectenbeurs verschrompeld tot een marginale nevenbeurs binnen het hoofdplatform van Euronext
aanverwante beurzen
2 ) aanverwante beurzen
Andere aanverwante beurzen zijn de Nauticampo (watersport/kamperen) en
Horexpo (inrichting horeca). Voor meer

misschien leunen deze mogelijkheden beter aan

rodi
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
aanverwante beurzen




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search