la politique du peu

Dutch translation: exclusieve collectie voor de happy few

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:la politique du peu
Dutch translation:exclusieve collectie voor de happy few
Entered by: Els Thant, M.A., B.Tr.

16:57 Apr 11, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Textiles / Clothing / Fashion / fashion - watches
French term or phrase: la politique du peu
context: titel van een artikel over een exclusief en trendy kledingmerk dat een nieuwe collectie lanceert
> binnen het artikel komt "la politique du peu" ook voor in deze zin/context:
"Et c’est précisément dans l’habillement que la marque décide aujourd’hui de lancer la politique du peu" (...) "La ligne qui sera disponible dans une dizaine de points de vente seulement dans le Benelux..."
Ik denk dat ik wel begrijp wat ze bedoelen (het beleid dat ze voeren is een beperkte, exclusieve kledinglijn verkopen), maar het enige wat ik tot nu toe kon bedenken was "Lekker limited", omdat ze het in de tekst ook verschillende keren over "limited editions" hebben, dus elke suggestie is welkom - het moet een vlotte titel zijn...
Merci!
Els Thant, M.A., B.Tr.
Ecuador
voor de happy few
Explanation:
Voor de happy few

Zomaar een idee, wellicht een gruwel voor de puriteinen maar in de marketingwereld wordt veel Engels gebruikt.
Selected response from:

TMJS
Grading comment
dit past uiteindelijk het beste in de tekst; het tijdschrift in kwestie staat altijd vol met Engelse (marketing)termen, dus zal ook deze Engelse term wel niemand tegen de borst stoten, integendeel...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4exclusief en trendy
Tea Fledderus
3een minimumbeleid (voeren)
xxxNicolette Ri
3minder is meer
Elène Klaren
3Je moet er wèl wat voor doen...
Leo te Braake | dutCHem
3voor de happy few
TMJS
3klein maar fijn
TMJS
2Select gezelschap
hirselina


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voor de happy few


Explanation:
Voor de happy few

Zomaar een idee, wellicht een gruwel voor de puriteinen maar in de marketingwereld wordt veel Engels gebruikt.

TMJS
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
dit past uiteindelijk het beste in de tekst; het tijdschrift in kwestie staat altijd vol met Engelse (marketing)termen, dus zal ook deze Engelse term wel niemand tegen de borst stoten, integendeel...

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
klein maar fijn


Explanation:
Misschien wat Nederlandser

TMJS
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Select gezelschap


Explanation:
Misschien een mogelijkheid?

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Je moet er wèl wat voor doen...


Explanation:
nl. naar de schaarse retail-adressen reizen.

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
minder is meer


Explanation:
Ik vind hem zelf wel goed...

Elène Klaren
Native speaker of: Native in DutchDutch

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
een minimumbeleid (voeren)


Explanation:
het minder op de kwantiteit maar meer op de kwaliteit gooien (al is dat wel lang)
het zo eenvoudig mogelijk houden

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs 49 mins (2005-04-12 06:47:36 GMT)
--------------------------------------------------

een selectief beleid voeren
selectief te werk gaan

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 34 mins (2005-04-12 07:31:55 GMT)
--------------------------------------------------

een beperkt assortiment voeren

xxxNicolette Ri
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 18

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
exclusief en trendy


Explanation:
je noemt het zelf al in de eerste regel,verderop in de tekst leg je uit dat het maar in een beperkt aantal plaatsen/steden wordt verkoscht: een selectief beleid


Tea Fledderus
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search