traversé par (ici)

Dutch translation: met zwarte strepen aan de zijkant

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:traversé sur les côtés par des lignes noires
Dutch translation:met zwarte strepen aan de zijkant
Entered by: Els Thant, M.A., B.Tr. (X)

17:04 Apr 11, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Textiles / Clothing / Fashion / fashion - watches
French term or phrase: traversé par (ici)
context: artikel over trendy sportschoenen
"ses sneakers traversés sur les côtés par des lignes noires"
> sneakers aan de zijkant versierd met zwarte lijnen?
heeft iemand een alternatief voor "versierd" of voor de hele wending?
dank bij voorbaat!
Els Thant, M.A., B.Tr. (X)
Ecuador
met zwarte strepen aan de zijkant
Explanation:
Met zwarte lijnen aan de zijkant. Franse hebben de neiging tot 'étoffement', door bijv. het toevoegen van een deelwoord. In het Nederlands kunnen wij dat vaak gewoon weglaten. Van 'lijnen' zou ik misschien 'strepen' maken.
Selected response from:

TMJS
Grading comment
ik heb het zo kort mogelijk gehouden, want de zin is zo al lang genoeg...
bedankt aan iedereen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4met zwarte strepen aan de zijkant
TMJS
3 +1met zwarte strepen dwars over de zijkant
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
traversé par (ici)
met zwarte strepen aan de zijkant


Explanation:
Met zwarte lijnen aan de zijkant. Franse hebben de neiging tot 'étoffement', door bijv. het toevoegen van een deelwoord. In het Nederlands kunnen wij dat vaak gewoon weglaten. Van 'lijnen' zou ik misschien 'strepen' maken.

TMJS
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
ik heb het zo kort mogelijk gehouden, want de zin is zo al lang genoeg...
bedankt aan iedereen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hirselina: Frans is gewoon Frans, maar met strepen is ok
40 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem: Voor Hirselina: maar toch alleen als er François op staat in het français?
3 hrs

agree  Elène Klaren (X)
3 hrs

agree  Tea Fledderus
4 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
traversé par (ici)
met zwarte strepen dwars over de zijkant


Explanation:
drukt iets meer het traverser uit?

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nicolette Ri (X): met zwarte dwarsstrepen, met schuine strepen http://www.pkrun.nl/webwinkel/nl/dept_20.html
10 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search