La montagne, ça vous gagne!

Dutch translation: Neem een duik in de Franse Alpen/bergen!

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:La montagne, ça vous gagne!
Dutch translation:Neem een duik in de Franse Alpen/bergen!
Entered by: Tineke Pockelé

13:14 Nov 23, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Tourism & Travel / spelletje op internet
French term or phrase: La montagne, ça vous gagne!
Iemand nog wat creatieve inspiratie te veel?
Deze zin komt uit een wedstrijd op internet, waarbij je vakanties in Franse wintersportgebieden kunt winnen.
Je zit met het rijm én met de woordspeling 'gagner/winnen', maar ik kan niet echt iets leuks bedenken... Alle suggesties zijn meer dan welkom!
Tineke Pockelé
Belgium
Sneeuwlust? Neem een duik in de Franse Alpen!
Explanation:
Al jaren kom je deze algemene slogan voor de Franse wintersportgebieden tegen op de Vakantiebeurs. Wil helemaal niks zeggen, maar klinkt gewoon leuk, aanmoedigend en positief. Die van Gerard de Noord is wel leuk: topwaarts is bergopwaarts, want dat wil ook eigenlijk nix zeggen!
Se gagner = ongeveer 'op je afkomen'. Eigenlijk 'moet je de bergen op je af laten komen' in deze slogan.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-11-23 15:33:57 GMT)
--------------------------------------------------

Nog een:
Blus uw sneeuwlust in de Franse Alpen!
Selected response from:

MOTS
France
Grading comment
Dierbare collega's, bedankt voor jullie inspiratie!! Wat een overweldigende hoeveelheid reacties! Helaas kan ik maar aan één suggestie punten geven... En dan kies ik voor Marijkes voorstel: de Franse slogan is blijkbaar een heel bekende uitdrukking, en als haar slogan al jaren te lezen valt op de vakantiebeurs... Klinkt wel professioneel. Maar het was lastig kiezen en er zaten nog goede voorstellen tussen. Merci!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Sneeuwlust? Neem een duik in de Franse Alpen!
MOTS
3Laat je inpakken door de bergen!
Gerda Rijsselaere
3De bergen, het gaat voor je leven
Bram Poldervaart
3De bergen dagen je uit!
isabelle lemahieu
3Wintersport, kom naar de Franse skigebieden/alpen!
Tea Fledderus
3De bergen krijgen je te pakken!
NMR (X)
3(Voel je) Geborgen in de bergen!
reebecca (X)
3Kies meteen voor een topvakantie!
Joris Bogaert
3Voel je top!
Gerard de Noord
3Een reis naar de bergen, win die prijs!
Bram Poldervaart


Discussion entries: 3





  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Voel je top!


Explanation:
Topwaarts is bergopwaarts!
Voel je top, zoek het hogerop!

Gerard de Noord
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 47
Notes to answerer
Asker: Ik mis een beetje dat 'winaspect', niet? De site draait alleen maar om die wedstrijd.


54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Een reis naar de bergen, win die prijs!


Explanation:
Eeen idee

Bram Poldervaart
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(Voel je) Geborgen in de bergen!


Explanation:
't Is maar een idee....erg veel inspiratie heb ik ook niet vrees ik :)

reebecca (X)
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Kies meteen voor een topvakantie!


Explanation:
als de nadruk op de vakantie ligt...
Enfin 't is maar een voorstel...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-11-23 15:02:37 GMT)
--------------------------------------------------

Eventueel ook: "Vakantie op de bergen: (kies voor) een echte topper" of zoiets...



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-11-23 15:05:58 GMT)
--------------------------------------------------

sorry: vakantie 'IN' de bergen, niet 'op'

Joris Bogaert
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Sneeuwlust? Neem een duik in de Franse Alpen!


Explanation:
Al jaren kom je deze algemene slogan voor de Franse wintersportgebieden tegen op de Vakantiebeurs. Wil helemaal niks zeggen, maar klinkt gewoon leuk, aanmoedigend en positief. Die van Gerard de Noord is wel leuk: topwaarts is bergopwaarts, want dat wil ook eigenlijk nix zeggen!
Se gagner = ongeveer 'op je afkomen'. Eigenlijk 'moet je de bergen op je af laten komen' in deze slogan.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-11-23 15:33:57 GMT)
--------------------------------------------------

Nog een:
Blus uw sneeuwlust in de Franse Alpen!


MOTS
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 28
Grading comment
Dierbare collega's, bedankt voor jullie inspiratie!! Wat een overweldigende hoeveelheid reacties! Helaas kan ik maar aan één suggestie punten geven... En dan kies ik voor Marijkes voorstel: de Franse slogan is blijkbaar een heel bekende uitdrukking, en als haar slogan al jaren te lezen valt op de vakantiebeurs... Klinkt wel professioneel. Maar het was lastig kiezen en er zaten nog goede voorstellen tussen. Merci!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
De bergen krijgen je te pakken!


Explanation:
om ook maar een duit in het zakje te doen.

NMR (X)
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 41

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Wintersport, kom naar de Franse skigebieden/alpen!


Explanation:
Lijkt me ook een idee

Tea Fledderus
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Laat je inpakken door de bergen!


Explanation:
Nog maar eentje erbij.
Hopelijk komt de woordspeling over (dubbele betekenis van inpakken) en is die niet al te flauw...
Of misschien moet het winterse aspect er nog wat meer in...

Gerda Rijsselaere
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 32

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
De bergen, het gaat voor je leven


Explanation:
De bergen, het krijgt jete pakken

Bram Poldervaart
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4

3 days 3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
De bergen dagen je uit!


Explanation:
nog een ideetje:

De bergen dagen je uit om te skiën en om deel te nemen aan de quiz.

isabelle lemahieu
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search