verrières

Dutch translation: glasramen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:verrières
Dutch translation:glasramen
Entered by: Eric Verdonck

10:20 Feb 17, 2019
French to Dutch translations [PRO]
Tourism & Travel / Kathedraal ramen
French term or phrase: verrières
(En effet), comme l’ensemble des verrières de la cathédrale, ils ont subi de nombreuses destructions au fil du temps.
Mariette van Heteren
Netherlands
glasramen
Explanation:
glasramen is een gemakkelijkere en veel gebruikte term die perfect de betekenis weergeeft, iedereen weet dat de vensters in een cathedraal glasramen zijn

als je "wat is een glasraam" googelt krijg je meteen de fotos van de kathedraal of kerkramenn en de uitleg ivm gebrandschilderd glas (het proces)

misschien gemakkelijker hier in deze context aangezien het over de slijtage in de kathedraal gaat

-
Selected response from:

Eric Verdonck
Grading comment
Dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1glasramen
Eric Verdonck
5grote glas-in-lood-ramen / gebrandschilderde ramen
Catharina Jumelet


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
grote glas-in-lood-ramen / gebrandschilderde ramen


Explanation:
Het kunnen ook gewone ramen zijn, maar je mag denk ik aannemen dat het hier om gebrandschilderde ramen gaat, aangezien het een cathedraal betreft. Maar als je gewoon 'ramen' gebruikt, zit je denk ik altijd goed.


    https://fr.wikipedia.org/wiki/Verrière_(architecture)
Catharina Jumelet
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
glasramen


Explanation:
glasramen is een gemakkelijkere en veel gebruikte term die perfect de betekenis weergeeft, iedereen weet dat de vensters in een cathedraal glasramen zijn

als je "wat is een glasraam" googelt krijg je meteen de fotos van de kathedraal of kerkramenn en de uitleg ivm gebrandschilderd glas (het proces)

misschien gemakkelijker hier in deze context aangezien het over de slijtage in de kathedraal gaat

-


    https://www.google.com/search?q=wat+is+een+glasraam&oq=wat+is+een+glasraam&aqs=chrome..69i57j0l3.4999j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Eric Verdonck
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Blous
1 day 15 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search