parcours-spectacle

Dutch translation: spektakelparcours

09:20 Apr 3, 2005
French to Dutch translations [Non-PRO]
Tourism & Travel
French term or phrase: parcours-spectacle
in museums, touristic sites, etc.
Guido Kuppens
Dutch translation:spektakelparcours
Explanation:
indien de vertaling voor België bedoeld is
Een uniek spektakelparcours in Europa. De verovering van de ruimte in
de kijker! In het Euro Space Center scheept u in voor een
L'Euro Space Center fait peau neuve et vous propose son nouveau parcours-spectacle

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2005-04-03 09:34:47 GMT)
--------------------------------------------------

spektakel-parcours wordt ook gebruiktEen unieke realisatie in Europa : een multi-sensorieel spektakel-parcours
waarin de ruimtedimensie vorm krijgt dankzij een licht-, kleur- en klank ...
Selected response from:

rodi
Belgium
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +2spektakelparcours
rodi
3tentoonstellingsparcours of -route
Joris Bogaert


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
spektakelparcours


Explanation:
indien de vertaling voor België bedoeld is
Een uniek spektakelparcours in Europa. De verovering van de ruimte in
de kijker! In het Euro Space Center scheept u in voor een
L'Euro Space Center fait peau neuve et vous propose son nouveau parcours-spectacle

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2005-04-03 09:34:47 GMT)
--------------------------------------------------

spektakel-parcours wordt ook gebruiktEen unieke realisatie in Europa : een multi-sensorieel spektakel-parcours
waarin de ruimtedimensie vorm krijgt dankzij een licht-, kleur- en klank ...


rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joris Bogaert: Sorry, "parcours" hoeft inderdaad niet altijd met sportwedstrijden te maken hebben... Ik heb wel een alternatief, maar het is maar een voorstel! :-)
10 hrs

agree  ilse van haneghem
23 hrs

neutral  Guido Kuppens: Ik heb intussen zelf in een toeristische tekst een nog betere vertaling gevonden: multimediaparcours. Toch bedankt voor de reacties.
1 day 21 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tentoonstellingsparcours of -route


Explanation:
Zo maar een alternatief...
In een museum denk ik dat 'tentoonstellingsparcours' de geschikte term is. In een pretpark daarentegen lijkt het voorstel van Rodi mij beter.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs 22 mins (2005-04-03 20:43:34 GMT)
--------------------------------------------------

\'Spectacle\' is in een museum meestal een evenement, een manifestatie rondom een bepaald thema, een stijl of ook een kunstenaar. Ik kan me er moeilijk iets anders bij voorstellen, of zie ik het fout?


    Reference: http://www.brabantmuseumland.nl/P_musea_detail.asp?code=O.02
    Reference: http://www.kunstbeeld.nl/dd_benthem_crouwel.htm
Joris Bogaert
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search