Art.R.412-6-1 du code de la route

Dutch translation: Wegenverkeerswet uit 1994 (die in 2002 is uitgebreid)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:Art.R.412-6-1 du code de la route
Dutch translation:Wegenverkeerswet uit 1994 (die in 2002 is uitgebreid)
Entered by: Ellen-Marian Panissières

08:37 Mar 31, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Transport / Transportation / Shipping / Wetsartikel
French term or phrase: Art.R.412-6-1 du code de la route
L’usage d’un téléphone portable tenu en main en conduisant est interdit (Art.R.412-6-1 du code de la route).

Met welk wetsartikel komt deze Franse overeen in Nederland?
Ellen-Marian Panissières
France
zie hieronder
Explanation:
Tenminste niet met de mobiele telefoon in de hand tijdens het chaufferen. ... van artikel 5 Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994), het algemeen verbod op het ...
home.hetnet.nl/mr_4/183/TonEvers/fiets3b/vr/vr0203.htm - 49k -
Gevonden op Google
Selected response from:

Tea Fledderus
Grading comment
dank je wel!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zie hieronder
Tea Fledderus
3verbod handmatig bellen in auto's 30-03-2002
Pasteur


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verbod handmatig bellen in auto's 30-03-2002


Explanation:
Medium, want ik kan nog steeds de tekst van het verbod zelf niet vinden, maar dit is in elk geval de naam en de datum. Ik heb helaas geen tijd om verder te zoeken voor je, sorry!

Pasteur
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zie hieronder


Explanation:
Tenminste niet met de mobiele telefoon in de hand tijdens het chaufferen. ... van artikel 5 Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994), het algemeen verbod op het ...
home.hetnet.nl/mr_4/183/TonEvers/fiets3b/vr/vr0203.htm - 49k -
Gevonden op Google

Tea Fledderus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7
Grading comment
dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: in 1994 waren er nauwelijkt GSM's dacht ik. Dus voorzichtig met datum in de verwijzing. Ik denk dat het verbod stamt uit 1999 -2001 of zoiets.
5 hrs
  -> het is de wegenverkeerswet uit 1994 die later (2002) is uitgebreid




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search