girouette

Dutch translation: bestemmingsaanduiding

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:girouette
Dutch translation:bestemmingsaanduiding
Entered by: Karolien Willems

13:46 Oct 16, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping
French term or phrase: girouette
Het gaat om het scherm vooraan op een lijnbus, waarop de bestemming en het lijnnummer vermeld staan. Hoe noemt zoiets in het Nederlands? Is daar een specifieke term voor. Op deze website zie je voorbeelden en beschrijvingen van 'girouettes': http://www.transbus.org/dossiers/girouettes.html. Misschien is 'display' wel duidelijk genoeg, maar als er een vakterm bestaat, zou ik die graag kennen!
Karolien Willems
Spain
bestemmingsaanduiding
Explanation:
http://www.noord-holland.nl/zoeken/get_url.asp?page=/pdfstuk...

http://www.rover.nl/info/beleidsplan.php?hfd=10


Bestemmingsdisplay komt ook voor, bijvoorbeeld in:

http://www.scania.es/Images/P06901NL Scania at IAA_tcm86-137...

http://www.fnvov.nl/infoxx/2.pdf
Selected response from:

Christoph Verplancke
Belgium
Grading comment
Bedankt allemaal. Ik houd het op bestemmingsaanduiding, een beetje omslachtig, maar komt blijkbaar wel het meest voor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1bestemmingsaanduiding
Christoph Verplancke
3lichtkrant
Tea Fledderus


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lichtkrant


Explanation:
ook een idee, maar denk dat display ook wel duidelijk is

Tea Fledderus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bestemmingsaanduiding


Explanation:
http://www.noord-holland.nl/zoeken/get_url.asp?page=/pdfstuk...

http://www.rover.nl/info/beleidsplan.php?hfd=10


Bestemmingsdisplay komt ook voor, bijvoorbeeld in:

http://www.scania.es/Images/P06901NL Scania at IAA_tcm86-137...

http://www.fnvov.nl/infoxx/2.pdf

Christoph Verplancke
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt allemaal. Ik houd het op bestemmingsaanduiding, een beetje omslachtig, maar komt blijkbaar wel het meest voor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carolien de Visser
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search