péagiste

Dutch translation: bemande tolpoort

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:péagiste
Dutch translation:bemande tolpoort
Entered by: Wim Jonckheere

14:56 Oct 23, 2012
French to Dutch translations [PRO]
Transport / Transportation / Shipping / péage electronique
French term or phrase: péagiste
Vous devez vous diriger vers une voie de péage avec péagiste.

De péagiste is denk ik de persoon (m/v) die het tolgeld ontvangt op de tolwegen in Frankrijk.

Zou "tolheffer" kunnen? of kent iemand het Nederlandse woord voor deze persoon
Wim Jonckheere
France
bemande tolpoort
Explanation:
Voor voie de péage avec péagiste zou ik zeggen een rijbaan met een bemande tolpoort. Ik veronderstel dat in de tekst avec péagiste wordt gesteld t.o. sans péagiste, in het Nederlands met bemande tolpoort vs met onbemande tolpoort. Voor de term péagiste op zich denk ik aan tolbediende.
Selected response from:

Marijke Huijgen
Netherlands
Grading comment
van harte bedankt iedereen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6bemande tolpoort
Marijke Huijgen
4Tolheffer
Katie Van Keijenberg


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
bemande tolpoort


Explanation:
Voor voie de péage avec péagiste zou ik zeggen een rijbaan met een bemande tolpoort. Ik veronderstel dat in de tekst avec péagiste wordt gesteld t.o. sans péagiste, in het Nederlands met bemande tolpoort vs met onbemande tolpoort. Voor de term péagiste op zich denk ik aan tolbediende.

Marijke Huijgen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
van harte bedankt iedereen!
Notes to answerer
Asker: bedankt Marijke, dat is het!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Helemaal mee eens (incl. 'tolbediende')
2 mins

agree  Odette Jonkers (X): dit vind ik een mooie oplossing (en anders: tolpoortbeambte)
2 mins

agree  Elma de Jong: Bemande tolpoort, mooi.
22 mins

agree  Laura DH: Goede oplossing inderdaad.
1 hr

agree  Roy vd Heijden
2 hrs

agree  Carolien de Visser
3 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Tolheffer


Explanation:
Tolheffer is prima hoor

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2012-10-23 15:12:23 GMT)
--------------------------------------------------

Of je kan algemener kiezen voor "loketbediende"

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2012-10-23 15:17:19 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.leaseplan.be/pu/en/index.jsp?id=menu5610001 (hier gebruiken ze bediende)

http://www.arakea.com/ervaring/toerisme-nieuws/exclusief-vab... (ook bediende)

Katie Van Keijenberg
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
Notes to answerer
Asker: bedankt voor het meedenken Katie en Christela


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  christela (X): alleen in België
54 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search