le chat sylvestre

Dutch translation: wilde kat

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:le chat sylvestre
Dutch translation:wilde kat
Entered by: Christine Hufkens

18:54 Jul 15, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Zoology / animals
French term or phrase: le chat sylvestre
in de context "... la même espèce que le chat sylvestre, autrement dit le chat des bois."
Ik kan het dus niet door boskat vertalen, maar over een sylvesterkat vind ik helemaal niets terug.
Christine Hufkens
Belgium
wilde kat
Explanation:
Zie onderstaande link. HTH.

Selected response from:

Hans Hereijgers
Grading comment
Waauw, en zo snel allemaal. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4felix silvestris
Elisabeth Ghysels
4wilde kat
Ellie Lormans
3wilde kat
Hans Hereijgers
1tip....
Linda Ferwerda


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
tip....


Explanation:
Ik kan je niet helpen met de vertaling, maar als je echt geen Nederlands equivalent kunt vinden voor chat sylvestre, zit er niets anders op dan het met boskat te vertalen, en dus \"autrement dit le chat des bois\" weglaten.

Maar hopelijk komt er nog iemand met dé oplossing voor je.

Succes!

Linda Ferwerda
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wilde kat


Explanation:
Zie onderstaande link. HTH.




    Reference: http://lynx.uio.no/catfolk/wilder01.htm
Hans Hereijgers
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Waauw, en zo snel allemaal. Bedankt!

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wilde kat


Explanation:
Ik denk bijvoorbeeld aan een wilde kat? Voor boskat wordt in de VanDale als synoniem wilde kat gegeven, of serval, maar dat is een katachtig dier in Afrika dus dat kan hier niet.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-15 19:11:16 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Zie ook Eurodicautom:

(1)
TERM chat sauvage d\'Europe

Reference Convention sur le commerce international des espèces de faune et de flore sauvages menacées d\'extinction 1973,ajouts 1983,JOCE L 367/1983;Grzimeks Tierleben,Bd.XII
(2)
TERM LA:Felis sylvestris

Reference Convention sur le commerce international des espèces de faune et de flore sauvages menacées d\'extinction 1973,ajouts 1983,JOCE L 367/1983;Grzimeks Tierleben,Bd.XII
(3)
TERM Felis silvestris

Reference Convention sur le commerce international des espèces de faune et de flore sauvages menacées d\'extinction 1973,ajouts 1983,JOCE L 367/1983;Grzimeks Tierleben,Bd.XII


Definition soort uit de orde der landroofdieren/Carnivora van de klasse der zoogdieren

Reference Overeenkomst inzake de internationale handel in bedreigde in het wild levende dier-en plantesoorten,1973,Tractatenblad 1975,nr.23
(1)
TERM wilde kat

Reference Overeenkomst inzake de internationale handel in bedreigde in het wild levende dier-en plantesoorten,1973,Tractatenblad 1975,nr.23;toevoegingen 1983,PBEG L 367/1983;WP Dierenrijk,deel VI/ Grzimek,Leven der Dieren,deel XII



Ellie Lormans
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
felix silvestris


Explanation:
zou u uit de nood kunnen helpen.
Groeten,

Nikolaus


    Reference: http://www.archaeology.net/risnjak/fauna.html
Elisabeth Ghysels




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search