arc capable

Greek translation: τόξο σταθερής γωνίας / τόξο που βλέπει τμήμα υπό σταθερή γωνία

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:arc capable
Greek translation:τόξο σταθερής γωνίας / τόξο που βλέπει τμήμα υπό σταθερή γωνία
Entered by: Tina Lavrentiadou

14:55 Mar 9, 2009
French to Greek translations [PRO]
Science - Science (general) / Γεωμετρία / Τόξα
French term or phrase: arc capable
Kαλησπέρα σε όλους,

Αν δείτε την εικόνα, το τόξο ενός τμήματος AB και της γωνίας λ, είναι ένα περιφερικό τόξο που περιλαμβάνει την κορυφή της γωνίας λ και τα σημεία A και B.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/90/Arco-capa...

Μήπως ξέρετε πώς λέμε αυτό το τόξο;

Ευχαριστώ πολύ.
Tina Lavrentiadou
Spain
τόξο σταθερής γωνίας
Explanation:
Τόξο που βλέπει τμήμα υπό σταθερή γωνία ...

http://images.google.gr/imgres?imgurl=http://www.euclidraw.c...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2009-03-10 21:48:41 GMT)
--------------------------------------------------

Δυστυχώς δεν μπορώ να δω τη σελίδα σου, βγάζει αυτό "this page requires a Java-compatible web browser" και δε ξέρω τι να κάνω ...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day8 hrs (2009-03-10 23:00:48 GMT)
--------------------------------------------------

Τα είδα Τίνα, ευχαριστώ. Αυτό που αποκόμισα είναι ότι υπάρχουν τόξα με την ίδια γωνία κάθε φορά (από -180° et 180°), το βρήκα και 30ο, 60ο κοκ... για ένα συγκεκριμένο τμήμα ΑΒ και η γωνία τους είναι το σημείο με την καλύτερη δυνατή πρόσβαση στο τμήμα.
Δεν ξέρω αν είμαι αρκετά σαφής ...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days18 hrs (2009-03-12 09:17:54 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Όχι δεδομένη γωνία. Καθορισμένη ίσως αλλά το σταθερή τα λέει όλα ...
Selected response from:

Anastasia Vam
Greece
Grading comment
Ευχαριστώ πάρα πολύ!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5κυκλικό τόξο (γεωμετρικό όργανο)
Constantinos Faridis (X)
4τόξο σταθερής γωνίας
Anastasia Vam
3τόξο που περιέχεται σε χορδή κύκλου
Panagiotis Andrias (X)
2εγγεγραμμένο τόξο
Vasileios Paraskevas


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
εγγεγραμμένο τόξο


Explanation:
εάν ήταν κύκλος, θα ήταν εγγεγραμμένος κύκλος... οπότε ίσως το "εγεγραμμένο τόξο" να ισχύει...

Υπάρχει και αυτό: "Τόξο που βλέπει τμήμα υπό σταθερή γωνία" cf link


    Reference: http://www.euclidraw.com/Gr_fls/EUC_htmls_gr/Arcs.html#arcAn...
Vasileios Paraskevas
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in GreekGreek
Notes to answerer
Asker: Σ' ευχαριστώ πολύ, Βασίλη, και για το σύνδεσμο. Εδώ ξεκινάμε από μία "ημιεγγεγραμμένη" γωνία για να βρούμε το τόξο που θα περιέχει εγγεγραμμένες γωνίες ίσες με την ημιεγγεγραμμένη, αν έχω καταλάβει καλά από οσα διάβασα. Δες και τα παραδείγματα που βρήκα για περισσότερες πληροφορίες, είναι στα Αγγλικά.


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
κυκλικό τόξο (γεωμετρικό όργανο)


Explanation:
Un des outils géométriques dont les marins se sont servit longtemps a été l'arc capable. Cet arc permet de se situer par rapport à deux points en connaissant l'angle que fait notre position avec ces deux points. En d'autres mots, si P est la position du marin, A le premier point et B le deuxième, on cherche un arc de cercle où se trouve P et où l'angle APB est le même. Pour trouver cet arc à partir de l'angle a, voici ce qu'il faut faire :

On trace la médiatrice du segment AB. La médiatrice est une droite qui passe par le milieu du segment et qui lui est perpendiculaire.
À partir de A ou B, on reporte l'angle qui mesure la différence 90o - a sur le segment AB.
On désigne par O, l'intersection de la médiatrice avec l'autre côté de l'angle (celui qui n'est pas sur AB).
Le point O est le centre d'un cercle passant par A, B et P. L'arc AB est notre arc capable.
Si l'angle est obtus, on commence avec l'angle qui mesure 180o - a.



Constantinos Faridis (X)
Greece
Native speaker of: Greek
Notes to answerer
Asker: Ευχαριστώ πολύ, Κωνσταντίνε, αυτό που περιγράφεις το είδα κι εγώ και είναι σωστό, αλλά δεν θέλω το όργανο, θέλω την ονομασία του τόξου. Σίγουρα είναι τόξο κύκλου πάντως, αλλά χρειάζεται κάτι παραπάνω για να ολοκληρώσουμε τον ορισμό.


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
τόξο που περιέχεται σε χορδή κύκλου


Explanation:
Τίνα, o ορος arc capable από μόνος του δε στέκει. Εννοώ ότι πάντα ακολουθείται και από κάτι άλλο επεξηγηματικό.
Στο σχέδιό σου το ευθύγραμμο τμήμα ΑΒ αποτελεί χορδή κύκλου, κύκλου όμως, που στην ολότητά του δεν έχει απεικονιστεί. Εάν είχε, τότε ΑΒ θα ήταν ολοφάνερα χορδή του...
Δες και αυτή την αναφορά, όπου ο όρος arc capable, για να είναι πήρης και να έχει νόημα, προσδιορίζεται σε σχέση με την corde...

L'arc correspondant est appelé arc capable de mesure â relatif à la corde [BC]. Angle au centre :. Un angle comme ^BOC, dont le sommet est le centre O du ...
serge.mehl.free.fr/anx/angl_inscr.html - 12k -

Μορφή αρχείου: Microsoft Word - Προβολή ως HTML
Τα τόξα που περιέχονται μεταξύ παράλληλων χορδών είναι ίσα και αντίστροφα. ( Δηλ. αν ΑΒ | | ΓΔ τότε και αντίστροφα). Απόδειξη ...
users.kav.sch.gr/jblack/autosch/iware/files/al-g-61.doc -

--------------------------------------------------
Note added at 15 ώρες (2009-03-10 06:18:33 GMT)
--------------------------------------------------

Μάλλον δε στάθηκα ακριβής... Ή απόδοση που πρότεινα (περιέχεται) έχει να κάνει μόνο με παράλληλες χορδές. Η σωστή έκφραση είναι τόξο (συγκεκριμένης/μίας/της τάδε) χορδής...
Δες τι βρήκα στη Βικιπαίδεια... Μείζον τόξο...

Αν η χορδή ΑΒ είναι διάμετρος τότε τα τόξα αυτά λέγονται ημικύκλια. Στην αντίθετη περίπτωση το ένα τόξο λέγεται μείζον και το άλλο έλασσον· μείζον είναι το ...
el.wikipedia.org/wiki/Κύκλος - 63k -

Panagiotis Andrias (X)
Greece
Native speaker of: Greek
Notes to answerer
Asker: Παναγιώτη, χίλια ευχαριστώ για τις προτάσεις. Ίσως να έχεις δίκιο για τη χορδή και για τα δύο τόξα και το ημικύκλιο. Επίσης, στο παράδειγμά μου φαίνεται μόνο το μείζον τόξο, έχεις δίκιο, μάλλον γιατί αυτό μας ενδιαφέρει. Επίσης, για να βρούμε το τόξο, ξεκινάμε από ένα ευθύγραμμο τμήμα και μια δεδομένη γωνία. Όταν βρεθεί το τόξο, από οποιοδήποτε σημείο του τόξου κι αν χαράξουμε τις πλευρές της γωνίας του, αυτή η γωνία (εγγεγραμμένη) θα είναι ίση με την αρχική γωνία ("ημιεγγεγραμένη"). Αυτή είναι η ιδέα του τόξου, να βρούμε δηλ. ίσες γωνίες σε σχέση με ένα τμήμα. Θα βάλω ένα παράδειγμα ως σημείωση για όλους, που να φαίνεται καλύτερα ο κύκλος.


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
τόξο σταθερής γωνίας


Explanation:
Τόξο που βλέπει τμήμα υπό σταθερή γωνία ...

http://images.google.gr/imgres?imgurl=http://www.euclidraw.c...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2009-03-10 21:48:41 GMT)
--------------------------------------------------

Δυστυχώς δεν μπορώ να δω τη σελίδα σου, βγάζει αυτό "this page requires a Java-compatible web browser" και δε ξέρω τι να κάνω ...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day8 hrs (2009-03-10 23:00:48 GMT)
--------------------------------------------------

Τα είδα Τίνα, ευχαριστώ. Αυτό που αποκόμισα είναι ότι υπάρχουν τόξα με την ίδια γωνία κάθε φορά (από -180° et 180°), το βρήκα και 30ο, 60ο κοκ... για ένα συγκεκριμένο τμήμα ΑΒ και η γωνία τους είναι το σημείο με την καλύτερη δυνατή πρόσβαση στο τμήμα.
Δεν ξέρω αν είμαι αρκετά σαφής ...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days18 hrs (2009-03-12 09:17:54 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Όχι δεδομένη γωνία. Καθορισμένη ίσως αλλά το σταθερή τα λέει όλα ...

Anastasia Vam
Greece
Works in field
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ευχαριστώ πάρα πολύ!
Notes to answerer
Asker: Αναστασία, πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, με προβληματίζει λίγο το σταθερή γωνία. Δες το παράδειγμα που πρόσθεσα. Σ' ευχαριστώ πολύ.

Asker: Γεια σου Αναστασία, ελπίζω να μπορείς να δεις αυτό: http://tinyurl.com/c55xm6

Asker: Πιστεύω ότι πρέπει να αναφέρουμε οπωσδήποτε τη γωνία. Στα ιταλικά π.χ., το λένε arco capace di un dato angolo, δηλ. τόξο "capable" μιας δεδομένης γωνίας. Τείνω προς την απόδοσή σου, "Τόξο που βλέπει τμήμα υπό σταθερή γωνία". Τι θα έλεγες εάν αντί για "σταθερή" το πω "δεδομένη"; Ευχαριστώ και πάλι για όλα.

Asker: Οκ, Αναστασία. Έβαλα στο γλωσσάρι και την αρχική εξήγησή σου ως εναλλακτική μετάφραση. Σ' ευχαριστώ και πάλι!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search