accidentologie des transports

Hungarian translation: közúti balesetelemzés

02:13 Apr 24, 2018
French to Hungarian translations [PRO]
Science - Transport / Transportation / Shipping
French term or phrase: accidentologie des transports
Vagy csak ,,accidentologie''. Francia nyelvű cikk magyarra fordításához szükséges a Wikipedián. ,,Accidentologie des transports" a címe a cikknek:

https://fr.wikipedia.org/wiki/Accidentologie_des_transports

---

Ou la traduction de l'accidentologie simplement. La langue cible est la langue hongroise. Le terme est nécessaire pour la traduction d'un article de la Wikipédia. L'article est en français, dont titre est l'expression en question :

https://fr.wikipedia.org/wiki/Accidentologie_des_transports
PS Translation
Hungarian translation:közúti balesetelemzés
Explanation:
Ez a kifejezés talán megfelelő lehet. Lásd:

https://www.google.hu/search?q=balesetelemzés&oq=balesetelem...

Sokszor konkrét balesetek elemzését értik alatta, de vannak nagyobb, összehasonlító vizsgálatok is. Lásd:

1.2. Közlekedésbiztonsági vizsgálat Gyula város teljes közigazgatási területére vonatkozóan vizsgáltuk a forgalombiztonsági helyzetet. A balesetelemzés elvégzéséhez a Rendőrség által helyszínelt személyi sérüléses közúti közlekedési baleseti adatokat volt módunk felhasználni. A vizsgált időszak. 2005. január 1 – 2009. december 31-ig terjedő ötéves időtartam. A vizsgált időszakban összesen 304 baleset történt az érintett úthálózaton az alábbi részletezés szerint:
http://www.gyula.hu/download.fcgi/5504_0_1_gyula-kozlekedesf...
Selected response from:

András Veszelka
Hungary
Grading comment
Köszönöm a választ!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1baleseti okkutatás, balesetkutatás
Dora Blazsek-Dixon
3közúti balesetelemzés
András Veszelka


Discussion entries: 1





  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
közúti balesetelemzés


Explanation:
Ez a kifejezés talán megfelelő lehet. Lásd:

https://www.google.hu/search?q=balesetelemzés&oq=balesetelem...

Sokszor konkrét balesetek elemzését értik alatta, de vannak nagyobb, összehasonlító vizsgálatok is. Lásd:

1.2. Közlekedésbiztonsági vizsgálat Gyula város teljes közigazgatási területére vonatkozóan vizsgáltuk a forgalombiztonsági helyzetet. A balesetelemzés elvégzéséhez a Rendőrség által helyszínelt személyi sérüléses közúti közlekedési baleseti adatokat volt módunk felhasználni. A vizsgált időszak. 2005. január 1 – 2009. december 31-ig terjedő ötéves időtartam. A vizsgált időszakban összesen 304 baleset történt az érintett úthálózaton az alábbi részletezés szerint:
http://www.gyula.hu/download.fcgi/5504_0_1_gyula-kozlekedesf...


András Veszelka
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm a választ!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
baleseti okkutatás, balesetkutatás


Explanation:
Ez a kifejezés talán jobban visszaadja, hogy nem egyedi elemzésről, hanem tudományos igényű kutatási területről van szó.

Example sentence(s):
  • A térinformatika szerepe és lehetőségei a baleseti okkutatásban
  • Az elérendő cél: a tehergépkocsi balesetek okkutatása segítségével a tehergépkocsi balesetek számának csökkentése

    Reference: http://kitt.uni-obuda.hu/mmaws/2010/eloadasok/Kalincsak-Szau...
    Reference: http://www.mkfe.hu/dokumentumok/pdf/balesetkutatas_projekt_k...
Dora Blazsek-Dixon
United Kingdom
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Bocsi. Nem tudtam, hogy ha az egyik válaszra adtam pontokat, akkor a másikra már nem tudok. Új vagyok az oldalon. De úgy gondolom, hogy a ,,közlekedési baleseti okkutatás" a legjobb fordítás az adott kontextusban.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  t_pataki: talán a balesetkutatás jobb
9 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search