[passif/actif] transitoire

Polish translation: różnice przejściowe wyceny aktywów/pasywów

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:[passif/actif] transitoire
Polish translation:różnice przejściowe wyceny aktywów/pasywów
Entered by: Tradpol

10:10 Mar 20, 2012
French to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / bilans
French term or phrase: [passif/actif] transitoire
Tutaj znajduje się definicja: http://fr.wikipedia.org/wiki/Passif_transitoire, natomiast o ile słyszałam o "różnicach przejściowych", to jakoś "pasywa przejściowe" nie bardzo mi brzmią...
Tradpol
Poland
różnice przejściowe wyceny aktywów/pasywów
Explanation:
czyli inaczej różnice przejściowe między księgową a podatkową wartością aktywów i pasywów
mówi się też różnice przejściowe między księgową a podatkową wartością należności/zobowiązań

I koniecznie w liczbie mnogiej!


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-03-20 11:48:00 GMT)
--------------------------------------------------

czasowe – takie które powstają gdy przychód lub koszt wpływa na wynik finansowy w jednym okresie, lecz wchodzi w skład dochodu do opodatkowania w innym okresie (po „odwróceniu się”), np. amortyzacja uwzględniona przy ustalaniu dochodu do opodatkowania (straty podatkowej) za dany okres może się różnić od amortyzacji wpływającej na wynik finansowy brutto tego okresu,
inne – powstałe w okolicznościach, które nie powodują wystąpienia różnic czasowych np. przeszacowano aktywa, ale nie dokonano równoważnej korekty dla celów podatkowych.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Różnice_przejściowe
"Dodatnie różnice przejściowe powstają, gdy wartość bilansowa składnika aktywów jest wyższa niż jego wartość podatkowa albo wartość bilansowa składnika zobowiązań jest niższa niż jego wartość podatkowa. Dodatnie różnice przejściowe mogą również powstawać w związku z pozycjami nieujętymi w księgach jako aktywa lub zobowiązania."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Podatek_odroczony
Selected response from:

Maria Schneider
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5różnice przejściowe wyceny aktywów/pasywów
Maria Schneider
4różnica przejściowa aktywu/pasywu
Witold Lekawa


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
różnica przejściowa aktywu/pasywu


Explanation:
To jest taki skrót myślowy, w którym chodzi o to, że dany aktyw lub pasyw podlega okresowej zmianie wartości.

Witold Lekawa
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
różnice przejściowe wyceny aktywów/pasywów


Explanation:
czyli inaczej różnice przejściowe między księgową a podatkową wartością aktywów i pasywów
mówi się też różnice przejściowe między księgową a podatkową wartością należności/zobowiązań

I koniecznie w liczbie mnogiej!


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-03-20 11:48:00 GMT)
--------------------------------------------------

czasowe – takie które powstają gdy przychód lub koszt wpływa na wynik finansowy w jednym okresie, lecz wchodzi w skład dochodu do opodatkowania w innym okresie (po „odwróceniu się”), np. amortyzacja uwzględniona przy ustalaniu dochodu do opodatkowania (straty podatkowej) za dany okres może się różnić od amortyzacji wpływającej na wynik finansowy brutto tego okresu,
inne – powstałe w okolicznościach, które nie powodują wystąpienia różnic czasowych np. przeszacowano aktywa, ale nie dokonano równoważnej korekty dla celów podatkowych.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Różnice_przejściowe
"Dodatnie różnice przejściowe powstają, gdy wartość bilansowa składnika aktywów jest wyższa niż jego wartość podatkowa albo wartość bilansowa składnika zobowiązań jest niższa niż jego wartość podatkowa. Dodatnie różnice przejściowe mogą również powstawać w związku z pozycjami nieujętymi w księgach jako aktywa lub zobowiązania."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Podatek_odroczony

Maria Schneider
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 139
Grading comment
Dziękuję




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search