affirmation de soi

Polish translation: asertywność

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:affirmation de soi
Polish translation:asertywność
Entered by: mysieuszy

16:04 Jul 10, 2006
French to Polish translations [PRO]
Medical - Psychology / therapies des dependances
French term or phrase: affirmation de soi
savoir refuser, savoir mettre les autres a l'aise avec ces refus, savoir nouer de nouvelles relations, savoir demander, etc.
mysieuszy
asertywność - ukazanie siebie, objawienie siebie
Explanation:
Asertywność to w psychologii termin oznaczający bezpośrednie wyrażanie emocji i postaw w granicach nie naruszających praw i psychicznego terytorium innych osób oraz własnych, bez zachowań agresywnych, a także obrona własnych praw w sytuacjach społecznych. Jest to umiejętność nabyta.

L'affirmation de soi est la capacité à exister sans crainte d'être vu et sans avoir besoin de se mettre en avant.
C'est être individualisé (et non individualiste)

L'humilité est impossible sans cette affirmation de soi. L'humilité est très différente de la négation de soi. C'est la capacité à une grande qualité de présence dans laquelle rien n'est exagéré ou clinquant. C'est une attitude délicate et respectueuse dans laquelle on n'a pas besoin de prouver qu'on existe. Cela génère du confort pour l'entourage.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-07-10 17:31:55 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.placedubienetre.com/magazine/040216affirmation.ph...
Selected response from:

Hania Pietrzyk
France
Grading comment
Bardzo dziekuje! (Tak przypuszczalam, ze to asertywnosc:) - szukalam potwierdzenia.)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2asertywność - ukazanie siebie, objawienie siebie
Hania Pietrzyk
4 +1akceptacja siebie (samego)
Dasty


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
asertywność - ukazanie siebie, objawienie siebie


Explanation:
Asertywność to w psychologii termin oznaczający bezpośrednie wyrażanie emocji i postaw w granicach nie naruszających praw i psychicznego terytorium innych osób oraz własnych, bez zachowań agresywnych, a także obrona własnych praw w sytuacjach społecznych. Jest to umiejętność nabyta.

L'affirmation de soi est la capacité à exister sans crainte d'être vu et sans avoir besoin de se mettre en avant.
C'est être individualisé (et non individualiste)

L'humilité est impossible sans cette affirmation de soi. L'humilité est très différente de la négation de soi. C'est la capacité à une grande qualité de présence dans laquelle rien n'est exagéré ou clinquant. C'est une attitude délicate et respectueuse dans laquelle on n'a pas besoin de prouver qu'on existe. Cela génère du confort pour l'entourage.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-07-10 17:31:55 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.placedubienetre.com/magazine/040216affirmation.ph...


    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Asertywno%C5%9B%C4%87
    Reference: http://www.maieusthesie.com/chemin_application_personnelle/s...
Hania Pietrzyk
France
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bardzo dziekuje! (Tak przypuszczalam, ze to asertywnosc:) - szukalam potwierdzenia.)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  atche84
8 hrs
  -> dziekuje

agree  Maria Schneider
12 hrs
  -> dziekuje

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
akceptacja siebie (samego)


Explanation:
akceptacja siebie, swoich wad i zalet, poczynan, ...

Dasty
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Schneider
11 hrs

neutral  Hania Pietrzyk: affirmation de soi to raczej to dbanie o wlasne interesy mowienie o nich itp, to nie jest jedynie akceptacja siebie, to jest uzewnetrznienie
12 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search