la fleche descendante

Polish translation: metoda najgorszej alternatywy / metoda

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:la fleche descendante
Polish translation:metoda najgorszej alternatywy / metoda
Entered by: Natalia Kreczmar

17:33 Jul 13, 2006
French to Polish translations [PRO]
Medical - Psychology / therapies des dependances
French term or phrase: la fleche descendante
une methode de la therapie;
Poser la question: "Que se passerait-il au pire si j'arretais mon comportement addictif?", reprendre chacune des reponses et reflechir dessus pour trouver une solution; cette methode permet de percevoir ce que nous craignons, "au pire", si nous ne pouvons pas poursuivre l'addiction.
mysieuszy
metoda najgorszej alternatywy / metoda "butelki na wpół pustej"
Explanation:
chodzi o oddanie, że jest to metoda pesymistyczna. Podałam dwie opcje moim zdaniem dobrze oddające termin:L optywmista widzi butelkę na wpół pełną, pesymista na wpół pustą.
Selected response from:

Natalia Kreczmar
Grading comment
dziękuję
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Rozważenie najgorszego scenariusza
agnes_k
3 +1metoda najgorszej alternatywy / metoda "butelki na wpół pustej"
Natalia Kreczmar


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
la fleche descendante /
metoda najgorszej alternatywy / metoda "butelki na wpół pustej"


Explanation:
chodzi o oddanie, że jest to metoda pesymistyczna. Podałam dwie opcje moim zdaniem dobrze oddające termin:L optywmista widzi butelkę na wpół pełną, pesymista na wpół pustą.


Natalia Kreczmar
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Rudas: lepiej: wybór najgorszej możliwości (może być ich więcej niż dwie..)
2 hrs
  -> dzięki

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Rozważenie najgorszego scenariusza


Explanation:
Wydaje mi się, że chodzi tu właśnie o stworzenie jakiejś historii, scenariusza wydarzeń, a nie tylko wybranie pomiędzy dwoma czy kilkoma konsekwencjami danego zachowania. Czyli np.: "Jeśli przestanę wykonywać czynność X, to stanę się agresywny, jeśli stanę się agresywny to znowu uderzę żonę, jeśli znowu uderzę żonę...itd". I przy każdym z tych zdarzeń pacjent ma za zadanie wyobrazić sobie swoje uczucia oraz zastanowić się nad sposobem radzenia sobie z nimi.

agnes_k
France
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search