code CNIT

Romanian translation: nr. de omologare

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:code CNIT
Romanian translation:nr. de omologare
Entered by: varadinum tr (X)

15:59 Aug 18, 2004
French to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Automotive / Cars & Trucks
French term or phrase: code CNIT
le code CNIT, relatif à la réception européenne des véhicules légers.

Aceeasi problema ca mai devreme. Stiu ce este, dar nu stiu echivalentul in lb. romana.

Mersi pentru ajutor!
varadinum tr (X)
numar de identificare autovehicul
Explanation:
Nu are echivalent in Romania deoarece in Franta a fost introdus pentru alinierea la UE si numai tarile membre UE primesc un cod de tara in acest scop. Poti sa traduci denumirea sa. In Romanian apre un numar de identificare al autovehiculului si atat. Vezi: http://www.rarom.ro/anexa.pdf

sau: http://oanaostafi.go.ro/pgid2_site_RO.html

Datele de identificare ale autovehiculului:

Fel:
Cod.categ.
Marca:
Tipul:

Nr.inmatriculare:
An constr.
Serie motor:
Tonaj:

Putere motor:
cap.cil.
Nr.identific:
Culoare:


Mai jos redau un pasaj care descrie trecerea de la codurile Mines la cele CNIT:

L’appellation unique des véhicules mise en place par les constructeurs correspond-elle au type Mines ?
Il s'agit de deux notions différentes. Le type Mines a permis, pendant de nombreuses années, de repérer une voiture sans pour autant tenir compte de sa finition. Par exemple chez Citroën, en 1996, un type Mines X 16 A correspond ŕ une berline Xantia Diesel 7 CV, mais rien ne permet de savoir s’il s’agit d’une finition Tentation, Sensation ou encore SX. De plus, ce numéro de type ne concernait que des modčles commercialisés sur notre territoire.

Depuis trois ans, dans un souci de rationalisation, les instances européennes ont institué une homologation unique, valable pour l’ensemble des pays de l’Union européenne.

Le type Mines a donc été progressivement remplacé par le Code national d’identification des types (CNIT) qui dérive d’un numéro de réception européen. Mais il ne s’agit que de caractéristiques techniques. La finition n’entre toujours pas en compte puisque, ŕ un numéro, peuvent correspondre plusieurs types de véhicules. Il ne répond donc pas ŕ la demande du décret. Cette nouvelle appellation sera plutôt d’ordre commercial – donnée dans les catalogues des constructeurs – et permettra ŕ l’automobiliste de savoir si ce véhicule possčde, par exemple, la climatisation de série, ou tel type d’équipement intérieur en plus des caractéristiques techniques et de la carrosserie.

articolul complet la: http://www.yahoo.argusauto.com/pages/editorial/index.cfm?IDA...
Selected response from:

Cristiana Coblis
Romania
Grading comment
Mersi Cristina! Raspunsul tau m-a ajutat sa gasesc solutia, de aceea consider ca meriti punctele. Nr. de identificare este VIN (Vehicle Identification Number) si este mai cunoscut sub denumirea de serie sasiu. CNIT-ul inlocuieste vechiul "type mines" din Franta si este practic numarul de omologare acordat la noi de RAR fiecarui tip de masina. VIN-ul este diferit pentru fiecare masina care iese din fabrica, pe cand CNIT-ul este identic pentru toate autoturismele Peugeot 307 HDI de pilda.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3cod CNIT / numar de identificare
Lidia Matei
3numar de identificare autovehicul
Cristiana Coblis


  

Answers


23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
numar de identificare autovehicul


Explanation:
Nu are echivalent in Romania deoarece in Franta a fost introdus pentru alinierea la UE si numai tarile membre UE primesc un cod de tara in acest scop. Poti sa traduci denumirea sa. In Romanian apre un numar de identificare al autovehiculului si atat. Vezi: http://www.rarom.ro/anexa.pdf

sau: http://oanaostafi.go.ro/pgid2_site_RO.html

Datele de identificare ale autovehiculului:

Fel:
Cod.categ.
Marca:
Tipul:

Nr.inmatriculare:
An constr.
Serie motor:
Tonaj:

Putere motor:
cap.cil.
Nr.identific:
Culoare:


Mai jos redau un pasaj care descrie trecerea de la codurile Mines la cele CNIT:

L’appellation unique des véhicules mise en place par les constructeurs correspond-elle au type Mines ?
Il s'agit de deux notions différentes. Le type Mines a permis, pendant de nombreuses années, de repérer une voiture sans pour autant tenir compte de sa finition. Par exemple chez Citroën, en 1996, un type Mines X 16 A correspond ŕ une berline Xantia Diesel 7 CV, mais rien ne permet de savoir s’il s’agit d’une finition Tentation, Sensation ou encore SX. De plus, ce numéro de type ne concernait que des modčles commercialisés sur notre territoire.

Depuis trois ans, dans un souci de rationalisation, les instances européennes ont institué une homologation unique, valable pour l’ensemble des pays de l’Union européenne.

Le type Mines a donc été progressivement remplacé par le Code national d’identification des types (CNIT) qui dérive d’un numéro de réception européen. Mais il ne s’agit que de caractéristiques techniques. La finition n’entre toujours pas en compte puisque, ŕ un numéro, peuvent correspondre plusieurs types de véhicules. Il ne répond donc pas ŕ la demande du décret. Cette nouvelle appellation sera plutôt d’ordre commercial – donnée dans les catalogues des constructeurs – et permettra ŕ l’automobiliste de savoir si ce véhicule possčde, par exemple, la climatisation de série, ou tel type d’équipement intérieur en plus des caractéristiques techniques et de la carrosserie.

articolul complet la: http://www.yahoo.argusauto.com/pages/editorial/index.cfm?IDA...

Cristiana Coblis
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 6
Grading comment
Mersi Cristina! Raspunsul tau m-a ajutat sa gasesc solutia, de aceea consider ca meriti punctele. Nr. de identificare este VIN (Vehicle Identification Number) si este mai cunoscut sub denumirea de serie sasiu. CNIT-ul inlocuieste vechiul "type mines" din Franta si este practic numarul de omologare acordat la noi de RAR fiecarui tip de masina. VIN-ul este diferit pentru fiecare masina care iese din fabrica, pe cand CNIT-ul este identic pentru toate autoturismele Peugeot 307 HDI de pilda.

1 day 16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cod CNIT / numar de identificare


Explanation:
Nu cred sa fie vreo corespondenta al acestui cod in limba romana. Cel putin eu nu am prea gasit.
Dupa parerea mea, ai putea lasa cod CNIT si intr-o nota de subsol sa specifici semnificatia siglei. Chiar daca sigla in sine inseamna numar de identificare, s-ar putea sa fie confundat cu alte numere de identificare specifice legislatiei romanesti.

explicatie:
code national d’identification du type (CNIT) de voiture particuličre attribué préalablement ŕ l’immatriculation nationale des véhicules soumis ŕ réception CE conformément aux dispositions de l’arręté du 16 septembre 1994.

... correspondant au code d'homologation officiel actuellement en vigueur



    Reference: http://www.equipement.gouv.fr/bulletinofficiel/fiches/BO2003...
    Reference: http://www.autoactu.com/data/06052004/06052004-140732.html
Lidia Matei
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search