gisement éolien

Romanian translation: potenţial eolian/surse de energie eoliană

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:gisement éolien
Romanian translation:potenţial eolian/surse de energie eoliană
Entered by: Mihai Badea (X)

23:43 Dec 18, 2008
French to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation
French term or phrase: gisement éolien
Le gisement français, deuxième ***gisement éolien*** d’Europe après celui de la Grande-Bretagne, est estimé à 50 000 MW dont 30 000 MW en offshore.
Mihai Badea (X)
Luxembourg
surse de energie eoliană
Explanation:
Prefer termenul „surse”, în loc de „resurse”. Eu văd resursele ca pe nişte rezerve (care zac - de unde şi gisement - undeva aşteptând să fie extrase, scoase la suprafaţă), ceea ce aici nu este cazul.

Iar întreaga frază ar trebui reformulată cam aşa:

Capacităţile Franţei, a doua ţară din Europa după Marea Britanie sub aspectul (din punctul de vedere) al surselor de energie eoliană, au fost estimate la ....
Selected response from:

Monica Tuduce
Luxembourg
Grading comment
Mulţumesc frumos.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4resurse de vant
Elena ILISOI
4resurse de energie eoliană
Ioana Daia
3surse de energie eoliană
Monica Tuduce
Summary of reference entries provided
potential eolian
Ştefania Iordan

Discussion entries: 1





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
resurse de vant


Explanation:
Deuxième gisement éolien d'Europe (ressources en vent) après le Royaume-Uni, la France tente actuellement de combler le retard accumulé dans son exploitation. L'obligation d'EDF dans l'achat d'électricité d'origine éolienne rend les investissements éoliens rentables. Le parc installé en mars 2006 atteint les 1000 MW mais les objectifs affichés pour l'éolien sont de 10 000 MW en 2010 (6000 à 9000 éoliennes).[13]
http://www.techno-science.net/?onglet=glossaire&definition=3...

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-12-19 05:28:08 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.naturenergy.ro/index.php?pag_index=2&id_news=85&t...

Elena ILISOI
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
surse de energie eoliană


Explanation:
Prefer termenul „surse”, în loc de „resurse”. Eu văd resursele ca pe nişte rezerve (care zac - de unde şi gisement - undeva aşteptând să fie extrase, scoase la suprafaţă), ceea ce aici nu este cazul.

Iar întreaga frază ar trebui reformulată cam aşa:

Capacităţile Franţei, a doua ţară din Europa după Marea Britanie sub aspectul (din punctul de vedere) al surselor de energie eoliană, au fost estimate la ....

Monica Tuduce
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc frumos.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
resurse de energie eoliană


Explanation:

Altă variantă.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-12-19 09:36:14 GMT)
--------------------------------------------------

Eu cred că ăsta e tot clenciul, ideea ca sunt resurse... Adică există potenţial.
Dex-ul spune Rezervă sau sursă de mijloace susceptibile de a fi valorificate într-o împrejurare dată.

Şi folosim de exemplu resurse umane sau de forţă de muncă.

Ioana Daia
Romania
Native speaker of: Romanian




Reference comments


9 hrs peer agreement (net): +1
Reference: potential eolian

Reference information:
http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=1213115

http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=7878041

--------------------------------------------------
Note added at 9 ore (2008-12-19 08:49:55 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.ro/search?hl=ro&q=potential eolian&meta=

Ştefania Iordan
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Cristina Balmus: Potential eolian i as zice si eu. "ANM a finalizat harta potentialului eolian [...]". http://energieverde.wordpress.com/2007/07/19/harta-potential...
5 hrs
  -> Multumesc frumos!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search