chevron

Romanian translation: avansarea in gradatii

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:chevron
Romanian translation:avansarea in gradatii
Entered by: Lavinia Pirlog

12:15 Jul 19, 2013
French to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Human Resources
French term or phrase: chevron
ARRÊTÉ n° ....
Portant promotion de chevron de Madame ....

SITUATION ANCIENNE
Date d'effet: 1 Mars 2012
Grade : Adm.civil h. cl.
Echelon: 06
Chevron : A1
Anc.conservée chevron : 0 Année / 0 Mois / 0 Jour

SITUATION NOUVELLE
Date d'effet: 1 Mars2013
Grade : Adm.civil h. cl.
Echelon: 06
Chevron: A2
Anc.conservée chevron : 0 Année / 0 Mois / 0 Jour
Lavinia Pirlog
Romania
avansarea in gradatii
Explanation:
Eu as traduce asa:

Grade - Grad
Echelon - Treapta profesionala
Chevron - Avansarea in gradatii

Dex: GRADÁȚIE s.f.
4. Grad de vechime în serviciu, care aduce cu sine creșterea salariului sau a retribuției. ♦ Sumă cu care, după anumite state de serviciu, se mărește salariul sau retribuția. [Gen. -iei, var. gradațiune s.f. / cf. fr. gradation, lat. gradatio].


--------------------------------------------------
Note added at 11 heures (2013-07-19 23:41:03 GMT)
--------------------------------------------------

E R R O R - bavir are dreptate


In anul 2012 functiile publice vor fi pe grade profesionale ( debutant, asistent, principal,superior), gradatii in functie de vechimea in munca ( 0 - 5), clase de salarizare
Legea 284
Transele de vechime in munca, in functie de care se acorda cele 5 gradatii potrivit alin. (2), respectiv clasele de salarizare, sunt urmatoarele:
-gradatia 1 - de la 3 la 5 ani -
-gradatia 2 - de la 5 la 10 ani
-gradatia 3 - de la 10 la 15 ani
-gradatia 4 - de la 15 la 20 de ani -
-gradatia 5 - peste 20 de ani

Treptele de salarizare nu mai sunt valabile, in sensul ca nu se mai face avansarea in treapta de salarizare, dar conform Legii 283/2011 privind aprobarea OUG 80/2010 pentru completarea art. 11 din OUG 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar ( Legea care reglementeaza si salarizarea bugetarilor in anul 2012) prvede:
Art. 13
(1) Pentru functionarii publici care se transfera, sunt redistribuiti din corpul functionarilor publici sau sunt reintegrati in functie, potrivit legii, in cursul anului 2012, la stabilirea salariului va fi avuta in vedere treapta de salarizare detinuta anterior.
(2) In cazul functionarilor publici nou-incadrati sau promovati, nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare este cel corespunzator treptei 3 de salarizare utilizate in anul 2010.

Clasele de salarizare raman valabile, dar nu au nici un rost pana nu intra in vigoare in totalitate Legea 284 /2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice si salarizarea se va face in functie de coeficientii de ierarhizare corespunzatoare claselor de salarizare .

Citeste mai mult: http://www.avocatnet.ro/content/forum|displayTopicPage/topic...
Follow us: Avocatnetro on Facebook
Selected response from:

DLV Traduction
France
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1treapta de salarizare corespunzatoare transei de vechime in munca
TRAD Melina
4avansarea in gradatii
DLV Traduction


  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
avansarea in gradatii


Explanation:
Eu as traduce asa:

Grade - Grad
Echelon - Treapta profesionala
Chevron - Avansarea in gradatii

Dex: GRADÁȚIE s.f.
4. Grad de vechime în serviciu, care aduce cu sine creșterea salariului sau a retribuției. ♦ Sumă cu care, după anumite state de serviciu, se mărește salariul sau retribuția. [Gen. -iei, var. gradațiune s.f. / cf. fr. gradation, lat. gradatio].


--------------------------------------------------
Note added at 11 heures (2013-07-19 23:41:03 GMT)
--------------------------------------------------

E R R O R - bavir are dreptate


In anul 2012 functiile publice vor fi pe grade profesionale ( debutant, asistent, principal,superior), gradatii in functie de vechimea in munca ( 0 - 5), clase de salarizare
Legea 284
Transele de vechime in munca, in functie de care se acorda cele 5 gradatii potrivit alin. (2), respectiv clasele de salarizare, sunt urmatoarele:
-gradatia 1 - de la 3 la 5 ani -
-gradatia 2 - de la 5 la 10 ani
-gradatia 3 - de la 10 la 15 ani
-gradatia 4 - de la 15 la 20 de ani -
-gradatia 5 - peste 20 de ani

Treptele de salarizare nu mai sunt valabile, in sensul ca nu se mai face avansarea in treapta de salarizare, dar conform Legii 283/2011 privind aprobarea OUG 80/2010 pentru completarea art. 11 din OUG 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar ( Legea care reglementeaza si salarizarea bugetarilor in anul 2012) prvede:
Art. 13
(1) Pentru functionarii publici care se transfera, sunt redistribuiti din corpul functionarilor publici sau sunt reintegrati in functie, potrivit legii, in cursul anului 2012, la stabilirea salariului va fi avuta in vedere treapta de salarizare detinuta anterior.
(2) In cazul functionarilor publici nou-incadrati sau promovati, nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare este cel corespunzator treptei 3 de salarizare utilizate in anul 2010.

Clasele de salarizare raman valabile, dar nu au nici un rost pana nu intra in vigoare in totalitate Legea 284 /2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice si salarizarea se va face in functie de coeficientii de ierarhizare corespunzatoare claselor de salarizare .

Citeste mai mult: http://www.avocatnet.ro/content/forum|displayTopicPage/topic...
Follow us: Avocatnetro on Facebook



    https://www.galaxie.enseignementsup-recherche.gouv.fr/ensup/deconcentration/fiche_6.pdf
DLV Traduction
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Multumesc mult.


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
treapta de salarizare corespunzatoare transei de vechime in munca


Explanation:
spre deosebire de treapta de salarizare in functie de nivelul postului ocupat

--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2013-07-20 14:30:57 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=1119...
"L'avancement d'échelon dépend à la fois de l'ancienneté et de la valeur professionnelle du fonctionnaire. " -http://www.dreux-agglomeration.fr/servicepublicv2.fr/view/F5...

Example sentence(s):
  • "prin Dispozitia 496/30.10.2009 s-a modificat sporul de vechime al reclamantei, la un procent de 10% din salariul de baza, corespunzator transei de vechime in munca intre 5 - 10 ani, pentru aceeasi functie"

    Reference: http://www.fo-fonctionnaires.fr/remuneration-hors-echelles.h...
    Reference: http://www.euroavocatura.ro/jurisprudenta/1964/Avansarea_in_...
TRAD Melina
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Multumesc mult.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  DLV Traduction: Aveti dreptate, nu am fost atenta
3 hrs
  -> Multumesc, dar din ce-am mai citit-cele 2 link-uri, inteleg ca adevarul este undeva, la mijloc. Cel mai corect ar fi, cred, gradatie -care se modifica strict in functie de vechime, nu treapta care depinde si de vechime, dar si de rezultatele profesionale.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search