crédit d’heures

Romanian translation: număr de ore pentru îndeplinirea mandatului

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:crédit d’heures
Romanian translation:număr de ore pentru îndeplinirea mandatului
Entered by: Cristina Bolohan

19:32 Jun 13, 2011
French to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
French term or phrase: crédit d’heures
Pour l’exercice de leur mandat, les membres titulaires et observateurs disposent d’un crédit d’heures de 3 heures par mois de travail effectif (reportable lorsque cela est nécessaire).
Cristina Bolohan
Romania
număr de ore pentru îndeplinirea mandatului
Explanation:
Chiar dacă pare lung, aşa este formulat în Codul muncii şi se referă la acea parte din programul normal de lucru pe care anumiţi reprezentanţi aleşi (de exemplu ai salariaţilor) o pot dedica acestui mandat.

Codul muncii, Cap. III
Art. 225. [***timpul alocat indeplinirii mandatului***]
Numarul de ore in cadrul programului normal de lucru pentru reprezentantii salariatilor destinat in vederea indeplinirii mandatului pe care l-au primit se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, in lipsa acestuia, prin negociere directa cu conducerea unitatii.

--------------------------------------------------
Note added at 13 ore (2011-06-14 09:25:30 GMT)
--------------------------------------------------

La nivelul de siguranţă ar fi trebuit 5, am greşit :)

--------------------------------------------------
Note added at 13 ore (2011-06-14 09:28:10 GMT)
--------------------------------------------------

Iată şi definiţia în franceză:
Le crédit d’heures est le nombre d’heures auquel les représentants ont droit pour l’exercice de leur mandat, durant leur temps de travail.
Le temps alloué varie en fonction de l’instance concernée (délégué du personnel, comité d’entreprise, etc.) et de l’effectif de l’entreprise.
Selected response from:

Laura Fevrier
Luxembourg
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1buget de ore de lucru
meirs
4buget manopera / ore de lucru
Irina Lazarescu
1 +1număr de ore pentru îndeplinirea mandatului
Laura Fevrier


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
buget de ore de lucru


Explanation:
Aşa cred eu că se spune pe RO

meirs
Israel
Native speaker of: Native in HebrewHebrew, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vasile Airinei
12 hrs
  -> Mersi

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
buget manopera / ore de lucru


Explanation:
Manopera poate fi orara, lunara, trimestriala, anuala.
Pentru stabilirea unui buget se iau in consideratie ore de manopera/ de lucru.

Irina Lazarescu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

13 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
număr de ore pentru îndeplinirea mandatului


Explanation:
Chiar dacă pare lung, aşa este formulat în Codul muncii şi se referă la acea parte din programul normal de lucru pe care anumiţi reprezentanţi aleşi (de exemplu ai salariaţilor) o pot dedica acestui mandat.

Codul muncii, Cap. III
Art. 225. [***timpul alocat indeplinirii mandatului***]
Numarul de ore in cadrul programului normal de lucru pentru reprezentantii salariatilor destinat in vederea indeplinirii mandatului pe care l-au primit se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, in lipsa acestuia, prin negociere directa cu conducerea unitatii.

--------------------------------------------------
Note added at 13 ore (2011-06-14 09:25:30 GMT)
--------------------------------------------------

La nivelul de siguranţă ar fi trebuit 5, am greşit :)

--------------------------------------------------
Note added at 13 ore (2011-06-14 09:28:10 GMT)
--------------------------------------------------

Iată şi definiţia în franceză:
Le crédit d’heures est le nombre d’heures auquel les représentants ont droit pour l’exercice de leur mandat, durant leur temps de travail.
Le temps alloué varie en fonction de l’instance concernée (délégué du personnel, comité d’entreprise, etc.) et de l’effectif de l’entreprise.


    Reference: http://www.codulmuncii.ro/titlul_7/capitolul_3_1.html
Laura Fevrier
Luxembourg
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 32
Grading comment
multumesc
Notes to answerer
Asker: multumesc


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cretu Elena
9 mins
  -> Mulţumesc, Elena




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search