PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

en premier ressort

Romanian translation: în primǎ instanțǎ

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:en premier ressort
Romanian translation:în primǎ instanțǎ
Entered by: Ligia Mihaiescu

10:08 May 3, 2015
French to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Sentinţǎ judecǎtoreascǎ din Franţa
French term or phrase: en premier ressort
... par jugement contradictoire et en premier ressort...

Înteleg cà: Un jugement en premier ressort peut faire l'objet d'un appel, pour être rejugé une seconde fois par la Cour d'appel. Un jugement en dernier ressort ne pourra pas faire l'objet d'un appel.

Cred cà nu poate fi "în primǎ instanţǎ", dat fiind cà este sentinta unui tribunal, nu a unei judecàtorii. Mà poate ajuta cineva, và rog?
Ligia Mihaiescu
Romania
in prima instanta
Explanation:
http://www.avocatnet.ro/content/forum|displayTopicPage/topic...
"Judecătoriile judecă numai cauze în primă instanță, potrivit competenței stabilite de lege. Tribunalele și curțile de apel judecă atât cauze în primă instanță (cauze mai complexe), cât și apelurile/recursurile împotriva hotărârilor pronunțate de instanțele ierarhic inferioare. Judecarea cauzelor în primă instanță se face de către complete compuse dintr-un singur judecător, în apel de complete compuse din doi judecători, iar în recurs din 3 judecători. Prin excepție, în materia litigiilor de muncă completul de fond este compus din 2 judecători și 2 asistenți judiciari cu vot consultativ."- http://ro.wikipedia.org/wiki/Justiția_în_România
Selected response from:

TRAD Melina
Grading comment
Multumesc mult.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2in prima instanta
TRAD Melina
5poate face obiectul unui apel/recurs/căi de atac
Andreea Gancila


Discussion entries: 1





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
in prima instanta


Explanation:
http://www.avocatnet.ro/content/forum|displayTopicPage/topic...
"Judecătoriile judecă numai cauze în primă instanță, potrivit competenței stabilite de lege. Tribunalele și curțile de apel judecă atât cauze în primă instanță (cauze mai complexe), cât și apelurile/recursurile împotriva hotărârilor pronunțate de instanțele ierarhic inferioare. Judecarea cauzelor în primă instanță se face de către complete compuse dintr-un singur judecător, în apel de complete compuse din doi judecători, iar în recurs din 3 judecători. Prin excepție, în materia litigiilor de muncă completul de fond este compus din 2 judecători și 2 asistenți judiciari cu vot consultativ."- http://ro.wikipedia.org/wiki/Justiția_în_România

TRAD Melina
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 116
Grading comment
Multumesc mult.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carmen Ciobaca
2 hrs
  -> Mulțumesc!

agree  Lucica Abil: în primǎ instanțǎ
1 day 3 hrs
  -> Mulțumesc!

2 days 1 min   confidence: Answerer confidence 5/5
poate face obiectul unui apel/recurs/căi de atac


Explanation:
în engleză: subject to appeal
A nu se confunda premier ressort cu première instance
A se vedea explicaţia de aici: http://www.justice.gouv.qc.ca/francais/publications/generale...



    Reference: http://www.justice.gouv.qc.ca/francais/publications/generale...
Andreea Gancila
Romania
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search