être relevé de la forclusion

Romanian translation: a fi repus în termen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:être relevé de la forclusion
Romanian translation:a fi repus în termen
Entered by: Carmen Ciobaca

07:01 Jul 23, 2019
French to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Redresare judiciară
French term or phrase: être relevé de la forclusion
Le débiteur peut, à sa demande, être relevé de la forclusion résultant de l'expiration des délais de recours ordinaire...
Carmen Ciobaca
Romania
a fi repus în termen
Explanation:
procedura de relevé de forclusion se referă la ipoteza când a expirat termenul de timp oferit pentru a exercita un drept, deci este strict repunerea în termen-așa se numește procedura în dreptul român - articolul 2522 Cod civil și 186 Proc.civilă
https://legeaz.net/dictionar-juridic/repunere-in-termen
https://legeaz.net/noul-cod-civil/art-2522-repunerea-in-term...

https://legeaz.net/noul-cod-de-procedura-civila/art-186
Selected response from:

Manuela Ciuruc
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5a fi repus în termen
Manuela Ciuruc
3să i se ridice sancțiunea decăderii
Ligia Mihaiescu


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
să i se ridice sancțiunea decăderii


Explanation:
Sau: sà fie eliberat de sanctiunea decàderii, eventual sà fie repus în termen.

Cf. Dictionnaire juridique de Serge Braudo, forclusion:

La "forclusion" est la sanction civile qui, en raison de l'échéance du délai qui lui était légalement imparti pour faire valoir ses droits en justice, éteint l'action dont disposait une personne pour le faire reconnaître.

Cf. https://www.advocate.ro/definitie_juridica_Decadere:

(dr. procesual) - reprezinta pierderea unor drepturi ca urmare a unei condamnari sau a neexercitarii unui drept. in materie penala, decaderea este sanctiunea procedurala ce consta in pierderea unui drept procesual care nu a fost exercitat in termenul prevazut de lege. In materie civila, decaderea este sanctiunea procedurala ce intervine atunci cand sunt nerespectate termenele legale imperative. Neexercitarea oricarei cai de atac si neindeplinirea oricarui alt act de procedura in termenul legal atrage decaderea, exceptie facand situatia in care legea dispune altfel sau partea dovedeste ca a fost impiedicata printr-o imprejurare mai presus de vointa ei.

Vezi si: https://www.juridice.ro/259361/sanctiunea-decaderii-in-regle...




--------------------------------------------------
Note added at 8 heures (2019-07-23 15:11:11 GMT)
--------------------------------------------------

Cf. cnrtl.fr, relever:

2. Relever qqn de qqc.Libérer, délier quelqu'un d'une charge, d'une obligation, d'un contrat, de quelque chose de pénible. Relever qqn de ses obligations, d'une promesse, d'un serment, d'un vœu. Tout mineur est en droit de se faire relever des actes qu'il a passés en minorité (Ac.).[La princesse de Faenza] est excommuniée (...) et un père prie Laurent de Médicis, qui a un grand crédit près du pape, d'intercéder pour qu'elle soit relevée des censures ecclésiastiques (Taine, Philos. art, t. 1, 1865, p. 174).La captivité, accident de combat, ne relève personne des devoirs de l'état militaire, et tout prisonnier est encore un soldat (Ambrière, Gdes vac., 1946, p. 274).


    Reference: http://https://www.advocate.ro/definitie_juridica_Decadere
    Reference: http://https://www.juridice.ro/259361/sanctiunea-decaderii-i...
Ligia Mihaiescu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 68

3 days 42 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
a fi repus în termen


Explanation:
procedura de relevé de forclusion se referă la ipoteza când a expirat termenul de timp oferit pentru a exercita un drept, deci este strict repunerea în termen-așa se numește procedura în dreptul român - articolul 2522 Cod civil și 186 Proc.civilă
https://legeaz.net/dictionar-juridic/repunere-in-termen
https://legeaz.net/noul-cod-civil/art-2522-repunerea-in-term...

https://legeaz.net/noul-cod-de-procedura-civila/art-186


Manuela Ciuruc
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 44




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search