lissage

Romanian translation: curbă de interpolare

14:11 Feb 14, 2014
French to Romanian translations [PRO]
Mathematics & Statistics
French term or phrase: lissage
E un termen de statisticà: cf. Larousse, lissage = opération statistique par laquelle on substitue, à un ensemble de points traduisant le résultat d'une série d'observations, une courbe dite de lissage, continue et sans points anguleux ; réalité économique traduite par cette courbe

Este vorba de rezultatele unei societàti; s-a fàcut o medie pe perioada de timp verificatà "afin d'opérer un lissage"
Ligia Mihaiescu
Romania
Romanian translation:curbă de interpolare
Explanation:
Din datele unui experiment se trasează o curbă lină, ce aproximează aceste date obținute experimental, printr-o funcție. Se obține o curbă fără treceri bruște de la o valoare la alta. Curba obținută prin interpolare devine legea ce descrie și aproximează fenomenul respectiv.
Selected response from:

Augustin Dragoste
Romania
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1(curba de) ajustare
TRAD Melina
4 +1curbă de interpolare
Augustin Dragoste
4netezire
DLyons


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(curba de) ajustare


Explanation:
DEX: AJUSTÁ vb. I. tr. (Statist.) A înlocui după anumite reguli valorile statistice empirice cu valori teoretice, dispuse continuu și regulat, care să dea o imagine cât mai reală a unui fenomen. [< fr. ajuster].
http://analizamatematicampt.files.wordpress.com/2010/09/cap1...

TRAD Melina
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GabrielaCirstea
4 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
netezire


Explanation:
Voir les liens


    Reference: http://books.google.fr/books?id=DJ98ZJZ_jYYC&pg=PA494
    Reference: http://www.zib.de/visual-publications/thesis/dipl-coconu.pdf
DLyons
Ireland
Specializes in field
Native speaker of: English

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
curbă de interpolare


Explanation:
Din datele unui experiment se trasează o curbă lină, ce aproximează aceste date obținute experimental, printr-o funcție. Se obține o curbă fără treceri bruște de la o valoare la alta. Curba obținută prin interpolare devine legea ce descrie și aproximează fenomenul respectiv.


    Reference: http://ro.wikipedia.org/wiki/Interpolare_polinomial%C4%83
Augustin Dragoste
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  DANUT MOCREI: Din punct de vedere tehnic/matematic, e vorba de curbe Spline
4 days
  -> Mulțumesc frumos!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search