savon noir

Romanian translation: sapun vegetal cu extract de masline

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:savon noir
Romanian translation:sapun vegetal cu extract de masline
Entered by: Oana Popescu

13:47 Dec 8, 2003
French to Romanian translations [PRO]
French term or phrase: savon noir
Le Tadelakt est un enduit à la chaux brillant et imperméable qui peut être aussi bien utilisé en intérieur qu'en extérieur. C'est l'enduit traditionnel
des hammams et salles de bains des ryads et
des palais du Maroc. Il a la particularité d'être "ferré" avec un galet de rivière et d'être traité au savon noir.
Il est réalisé avec de la chaux de la région de Marrakech.
eniconae
sapun vegetal cu extract de masline
Explanation:
Nu avem echivalent romanesc, asa ca o mica explicatie mi se pare cea mai potrivita solutie. Sau l-as lasa in original, intre ghilimele sau cu italice, pentru ca in engleza se foloseste tot expresia "savon noir", chiar in contextul de care ai nevoie (mai exista si un "savon noir" pentru utilizare cosmetica, cu proprietati exfoliante). Sapunul este sub forma de pasta si se amesteca cu apa (pentru finisajele marocane din hammam).
Selected response from:

Oana Popescu
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1sapun vegetal cu extract de masline
Oana Popescu
4sapun negru
ioanas (X)


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sapun negru


Explanation:
Aceasta tencuiala "Tadelakt" se trateaza a doua zi cu solutie de apa si sapun negru pentru finisare.


    Reference: http://marbella.tadelakt.com
    Reference: http://tadelakt.com/fabrication.htm
ioanas (X)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Elvira Stoianov: linkurile nu confirma varianta romaneasca
3 hrs

1 day 22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sapun vegetal cu extract de masline


Explanation:
Nu avem echivalent romanesc, asa ca o mica explicatie mi se pare cea mai potrivita solutie. Sau l-as lasa in original, intre ghilimele sau cu italice, pentru ca in engleza se foloseste tot expresia "savon noir", chiar in contextul de care ai nevoie (mai exista si un "savon noir" pentru utilizare cosmetica, cu proprietati exfoliante). Sapunul este sub forma de pasta si se amesteca cu apa (pentru finisajele marocane din hammam).


    Reference: http://www.bauwerk.com.au/products/product.cfm?product_id=5
Oana Popescu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Liana Coroianu
27 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search