mettre en repoussoir

Swedish translation: lägga undan

23:15 Jan 15, 2008
French to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
French term or phrase: mettre en repoussoir
XX s'engage à mettre en repoussoir des listes d'envoi la liste e-robinson.

Tack på förhand!!
Monika Lebenbaum (X)
Swedish translation:lägga undan
Explanation:
Jag har inte sett uttrycket tidigare. Det verkar som att det betyder lägga undan, eventuellt lägga i malpåse eventuellt för senare behandling, men jag får inte ihop det speciellt bra med resten.
Selected response from:

Staffan Wiman
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen! Har inte heller sett uttrycket tidigare...
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3sortera bort
Sofia Holm Renaut (X)
2lägga undan
Staffan Wiman


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
lägga undan


Explanation:
Jag har inte sett uttrycket tidigare. Det verkar som att det betyder lägga undan, eventuellt lägga i malpåse eventuellt för senare behandling, men jag får inte ihop det speciellt bra med resten.

Staffan Wiman
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Tack för hjälpen! Har inte heller sett uttrycket tidigare...

30 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sortera bort


Explanation:
Kanske "sortera bort" skulle kunna vara ett alternativ då det tycks handla om personer som registrerat sig för att inte mottaga reklam.

Sofia Holm Renaut (X)
Native speaker of: Native in SwedishSwedish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search