éprouvé

Swedish translation: dokumenterad, väl beprövad

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:éprouvé
Swedish translation:dokumenterad, väl beprövad
Entered by: Staffan Wiman

13:33 Feb 9, 2006
French to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Katalog med verktyg
French term or phrase: éprouvé
une résistance éprouvée pour les ressorts les plus puissants, (23 000 N avec jeux de coupelles monté).
En beprövad motståndskraft för de starkaste fjädrarna, (23 000 N med monterad fjäderarmssats)
Jag får inte till det på svenska. Var först tveksam om betydelsen. Tänkte att det kunde betyda att man kände motståndet, alltså hur det tog emot.
Staffan Wiman
Sweden
dokumenterad
Explanation:
skulle jag skriva = dokumenterad hållfasthet, för mycket kraftiga fjädrar (jag får intrycket av att det är fjäderstålet som avses)
Selected response from:

asptech
Grading comment
Tack för två bra förslag. Jag tog dokumenterad.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5dokumenterad
asptech
3väl beprövad
Monika Lebenbaum (X)


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
éprouvé
väl beprövad


Explanation:
Jag tycker att beprövad passar bra i sammanhanget. ett litet "väl" får det att låta mer svenskt tycker jag. Möjligen kan man vända på konstruktionen och säga "...fjädrarnas motståndskraft är väl beprövad".
Lycka till!

Monika Lebenbaum (X)
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12

48 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
dokumenterad


Explanation:
skulle jag skriva = dokumenterad hållfasthet, för mycket kraftiga fjädrar (jag får intrycket av att det är fjäderstålet som avses)

asptech
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Tack för två bra förslag. Jag tog dokumenterad.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search