Carrefour Rural Européen femmes (CREF)

Swedish translation: Ne pas traduire

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:Carrefour Rural Européen femmes
Swedish translation:Ne pas traduire
Entered by: Staffan Wiman

09:33 Apr 13, 2005
French to Swedish translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc. / genusperspektiv
French term or phrase: Carrefour Rural Européen femmes (CREF)
Jag undrar om det finns någon sammanställning av olika EU organisationer och projekt på olika språk. Det är varken bra att lämna oöversatt eller att komma med hemmagjorda översättningar som inte stämmer i andra dokument från gruppen eller projektet i fråga.
Staffan Wiman
Sweden
Carrefour Rural Européen femmes
Explanation:
"Carrefour Rural Européen femmes " grundade ett europeiskt nät men är bara fransk, man säger bara "Carrefour ..." på franska

"To date, other members of this network include: Carrefour Rural Europeen Femmes (initiator of the network); Carrefour Pyrenees Orentiales; Carrefour Liguria; Carrefour Guadajoz; Carrefour La Rioja; and Carrefour Mecklenburg/Vorpommern."

--------------------------------------------------
Note added at 2005-04-13 09:51:56 (GMT)
--------------------------------------------------

På svenska:

http://www.syd.se.carrefour.org/newsletter/pdf/3_98.pdf
Selected response from:

hirselina
Grading comment
Tack för hjälpen!
Det är alltid lika svårt att veta vilket svar som är bäst.
Tycker exempelvis "Europeiskt Landsbygdsforum" skulle kunna vara en översättnnig, men då finns det kanske någon annan organisation som heter så.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Carrefour Rural Européen femmes
hirselina
2lämna oöversatt
Kristina Thorne


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Carrefour Rural Européen femmes (CREF)
lämna oöversatt


Explanation:
Prova genom europesolutionegalite nedan. Den finska organisationen ifråga är svenskspråkig, så kanske du kommer vidare där. Den andra länken är svenskspråkig.


    Reference: http://www.europesolutionegalite.com/Anglais/Accueil_jeudeca...
    Reference: http://www.women2top.net/se/about/about_euprojects.htm
Kristina Thorne
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 12

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Carrefour Rural Européen femmes


Explanation:
"Carrefour Rural Européen femmes " grundade ett europeiskt nät men är bara fransk, man säger bara "Carrefour ..." på franska

"To date, other members of this network include: Carrefour Rural Europeen Femmes (initiator of the network); Carrefour Pyrenees Orentiales; Carrefour Liguria; Carrefour Guadajoz; Carrefour La Rioja; and Carrefour Mecklenburg/Vorpommern."

--------------------------------------------------
Note added at 2005-04-13 09:51:56 (GMT)
--------------------------------------------------

På svenska:

http://www.syd.se.carrefour.org/newsletter/pdf/3_98.pdf

hirselina
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack för hjälpen!
Det är alltid lika svårt att veta vilket svar som är bäst.
Tycker exempelvis "Europeiskt Landsbygdsforum" skulle kunna vara en översättnnig, men då finns det kanske någon annan organisation som heter så.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search