KudoZ home » French to Danish » Bus/Financial

levée d'options

Danish translation: indløsning (af option)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:levée
Danish translation:indløsning (af option)
Entered by: Beate Duramois

08:28 Jul 8, 2002
French to Danish translations [PRO]
Bus/Financial
French term or phrase: levée d'options
Les opérations d'achats (levée d'options) et de revente sont réalisées simultanement, la banque (BNP) assurant le relais financier (avance des fonds pour la levée -l'achat- jusqu'à la revente en bourse immédiatement après)
Beate Duramois
France
udnyttelse af optioner
Explanation:
I L&H Business Fagordbog fant jeg:

exercise an option (vb.) = [børs] gøre brug af en option, udnytte en option
Selected response from:

Erik Dupont
Belgium
Grading comment
I min tekst opereres der både med: levée og exercice. Men dit svar bestyrkede mig i min oversættelse. Tak for det.
Beate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5udnyttelse af optionerErik Dupont
4udnyttelse af optionerErik Dupont


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
udnyttelse af optioner


Explanation:
I L&H Engelsk Business Fagordbog fant jeg:

exercise an option (vb.) = [børs] gøre brug af en option, udnytte en option


Erik Dupont
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
udnyttelse af optioner


Explanation:
I L&H Business Fagordbog fant jeg:

exercise an option (vb.) = [børs] gøre brug af en option, udnytte en option

Erik Dupont
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4
Grading comment
I min tekst opereres der både med: levée og exercice. Men dit svar bestyrkede mig i min oversættelse. Tak for det.
Beate