bon plan

Dutch translation: goede deal

French to Dutch translations [PRO]
Marketing - Advertising / Public Relations / translation of the website of a shopping mall
French term or phrase: bon plan
I am looking for the best translation of the term "bon plan", is it "aanbieding" (but if so what is the difference with "promotion"?), is it "actie" or something else still?

The target audience is primarily Flemish (the shopping mall is close to the French/Belgian border)
Ilse Heyrman
Italy
Dutch translation:goede deal
Explanation:
Voorbeeld, ontleend aan de website van Carrefour:

« Restez informé de nos promotions, nos astuces culinaires et nos bons plans… »
(https://hyper.carrefour.eu/fr)

"Blijf op de hoogte van onze promoties, onze culinaire tips en onze goede deals …"
(https://hyper.carrefour.eu/nl)

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2018-05-03 15:36:23 GMT)
--------------------------------------------------

Goede deals of koopjes:

“De term goede deals of koopjes omvat veel zaken, maar in enkele woorden gezegd, het gaat om een promotie of een deal die men vooral niet mag missen. Dat kan een reductiebon zijn , een actie van de dag, een goedkope reis, een privé verkoop, een outlet verkoop, een stockverkoop, een groepsaankoop, een verkoopstrucje om te besparen, een nieuw product dat men absoluut moet testen en vergelijken, gratis activiteiten en meerdere zaken in dat genre. Ik doe alles wat mogelijk is om u een maximum aan goede deals voor te stellen die zoals altijd in België geldig zijn en die zo interessant mogelijk zijn !”
(https://www.tegendecrisis.be/category/belgische-deals/page/3...

« Le mot bon plan englobe beaucoup de choses, mais en quelques mots c’est une promotion[] ou un deal[] qu’il ne faut surtout pas manquer. Cela peut être un bon de réduction, un bon prix, un [v]oyage pas cher, une [v]ente privée, une vente outlet, un déstockage, un astuce pour économiser, un nouveau comparateur de prix à tester aboutement, des événements gratuits,.. ce genre de chose ;) Je fais tout mon possible pour vous proposer un maximum de bons[s] plans aussi intéressants que possibles et comme toujours valables en Belgique ! »


“De 'Appie' op de Groenplaats is één van de plaatsen waar ik geregeld mijn boodschappen doe. Een aantal pluspunten: goede openingsuren, vriendelijke bediening, goede deals, [...]”
(https://nl.yelp.be/biz/albert-heijn-antwerpen)


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2018-05-03 15:37:09 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.facealacrise.be/category/bon-plan-belgique/
Selected response from:

Roy vd Heijden
Belgium
Grading comment
thank you Roy, in this context this is indeed the meaning.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5goed plan, goed idee
Sanghita Muntslag
3goede deal
Roy vd Heijden


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
goede deal


Explanation:
Voorbeeld, ontleend aan de website van Carrefour:

« Restez informé de nos promotions, nos astuces culinaires et nos bons plans… »
(https://hyper.carrefour.eu/fr)

"Blijf op de hoogte van onze promoties, onze culinaire tips en onze goede deals …"
(https://hyper.carrefour.eu/nl)

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2018-05-03 15:36:23 GMT)
--------------------------------------------------

Goede deals of koopjes:

“De term goede deals of koopjes omvat veel zaken, maar in enkele woorden gezegd, het gaat om een promotie of een deal die men vooral niet mag missen. Dat kan een reductiebon zijn , een actie van de dag, een goedkope reis, een privé verkoop, een outlet verkoop, een stockverkoop, een groepsaankoop, een verkoopstrucje om te besparen, een nieuw product dat men absoluut moet testen en vergelijken, gratis activiteiten en meerdere zaken in dat genre. Ik doe alles wat mogelijk is om u een maximum aan goede deals voor te stellen die zoals altijd in België geldig zijn en die zo interessant mogelijk zijn !”
(https://www.tegendecrisis.be/category/belgische-deals/page/3...

« Le mot bon plan englobe beaucoup de choses, mais en quelques mots c’est une promotion[] ou un deal[] qu’il ne faut surtout pas manquer. Cela peut être un bon de réduction, un bon prix, un [v]oyage pas cher, une [v]ente privée, une vente outlet, un déstockage, un astuce pour économiser, un nouveau comparateur de prix à tester aboutement, des événements gratuits,.. ce genre de chose ;) Je fais tout mon possible pour vous proposer un maximum de bons[s] plans aussi intéressants que possibles et comme toujours valables en Belgique ! »


“De 'Appie' op de Groenplaats is één van de plaatsen waar ik geregeld mijn boodschappen doe. Een aantal pluspunten: goede openingsuren, vriendelijke bediening, goede deals, [...]”
(https://nl.yelp.be/biz/albert-heijn-antwerpen)


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2018-05-03 15:37:09 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.facealacrise.be/category/bon-plan-belgique/

Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 31
Grading comment
thank you Roy, in this context this is indeed the meaning.

3 days 18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
goed plan, goed idee


Explanation:
In Dutch, these are ways to express that one thinks something is a good idea.

Example sentence(s):
  • GOED PLAN: UITWAAIEN IN SCHEVENINGEN, EN DAARNA HUISGEMAAKTE PATAT VAN PAR HASARD
  • Eén goed idee. Op het moment dat YouTube werd verkocht voor 1,65 miljard, hoorde ik heel veel mensen om me heen zeggen: “Had ik het maar bedacht!”

    Reference: http://www.me-to-we.nl/goed-plan-uitwaaien-in-scheveningen-e...
    Reference: http://https://winst.nl/internetmarketing/een-goed-idee/#
Sanghita Muntslag
Aruba
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Hi Sanghita, this is indeed the literal translation, but in the project I was working on it had the meaning suggested by Roy. Thank you for your time and help, I appreciate it.