KudoZ home » French to Dutch » Architecture

carron

Dutch translation: perceel / kavel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:carron
Dutch translation:perceel / kavel
Entered by: Joris Bogaert

09:02 May 22, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Architecture
French term or phrase: carron
Teksten:
"Disposant de tout le carron, l'évêque a pu orienter son palais ainsi qu'il l'entendait....".

"En 1739, il échange son carron de l'Officialité (où vont être construites les halles) contre l'espace délimité par les rues XXXXXXX et XXXXXXXX"

Context: Beschrijving van een gebouw dat lange tijd het Bisdom van een stad in Frankrijk was (religieuze architectuur??).

Het moet hier over één of andere benaming van een structuur gaan, maar welke? Weet iemand wat 'carron' betekent?
Met dank
Joris Bogaert
Italy
stuk grond/kavel
Explanation:
Ik denk dat je wel goed zit
Selected response from:

Tea Fledderus
Grading comment
Ik had het antwoord wel al gevonden, maar ik dank je voor de bevestiging.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4stuk grond/kavel
Tea Fledderus
3perceelilse van haneghem


Discussion entries: 1





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stuk grond/kavel


Explanation:
Ik denk dat je wel goed zit

Tea Fledderus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20
Grading comment
Ik had het antwoord wel al gevonden, maar ik dank je voor de bevestiging.

23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
perceel


Explanation:
Ik zou gaan voor perceel, heeft volgens meer betrekking op het gebouw.

ilse van haneghem
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch