KudoZ home » French to Dutch » Art/Literary

ministre de commerce

Dutch translation: Minister van Economische Zaken en Handel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:ministre de commerce
Dutch translation:Minister van Economische Zaken en Handel
Entered by: xuomil

00:12 Mar 7, 2002
French to Dutch translations [Non-PRO]
Art/Literary
French term or phrase: ministre de commerce
"Le minstre de commerce Russe"
sammi
Minister van Econimische Zaken en Handel
Explanation:
http://www.dwelle.de/today/french/economie/archives/010212-1...

Deutsche Welle Radio: Programme français - L'analyse ...
... qui rassemble les pays créditeurs. C'est pour en parler que le ministre russe de
l'économie et du commerce est aujourd'hui à Berlin. Pour parler surtout d ...
Selected response from:

xuomil
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Minister van Econimische Zaken en Handelxuomil
4Economische zaken en handel zijn twee begrippen die afzonderlijk te benaderen zijnCamel
4handelsminister
Elisabeth Ghysels


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
handelsminister


Explanation:
de Russische handelsminister.
Beste groeten,

Nikolaus

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-07 00:32:41 (GMT)
--------------------------------------------------

at this moment the post is held by \'Herman Gref\'


    Reference: http://www.reformatorischdagblad.nl/links/kosovo/990429vp01....
Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 55

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Minister van Econimische Zaken en Handel


Explanation:
http://www.dwelle.de/today/french/economie/archives/010212-1...

Deutsche Welle Radio: Programme français - L'analyse ...
... qui rassemble les pays créditeurs. C'est pour en parler que le ministre russe de
l'économie et du commerce est aujourd'hui à Berlin. Pour parler surtout d ...


xuomil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 297

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lutje: Waarschijnlijk tikfoutje: het moet zijn:inister van Economische Zaken en Handel. Ik zou er wel aan toevoegen: de Russische Minister van Economische.....
9 hrs
  -> Dank je!

3 days22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Economische zaken en handel zijn twee begrippen die afzonderlijk te benaderen zijn


Explanation:
minister van economische zaken en handel is zo'n brede vertaling, waaruit blijkt dat de vertaler onzeker is, doch 'zeker wil spelen' met de bedoeling dat wel één van de twee voorstellen hem puntjes zullen opbrengen.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-10 23:03:03 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ik heb het over xuomil (of limoux ?)

Camel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 25