KudoZ home » French to Dutch » Bus/Financial

établissements atypiques et autonomes de droit public

Dutch translation: atypische en autonome bedrijven naar publiek recht


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:établissements atypiques et autonomes de droit public
Dutch translation:atypische en autonome bedrijven naar publiek recht
Entered by: Benedicte Annys

09:29 Nov 27, 2001
French to Dutch translations [Non-PRO]
Bus/Financial
French term or phrase: établissements atypiques et autonomes de droit public
zijn dat overheidsbedrijven?
Benedicte Annys
atypische en autonome bedrijven naar publiek recht
Explanation:
Ref.:
"... in de autonome overheidsbedrijven: ... vorming door ondernemingen. Poging ... met atypische
contracten ... onderzoek naar actuele ... sociaal recht. ... Status: publiek -- Laatste ..."

www.kuleuven.ac.be/facdep/social/soc/arbeid.htm

Belgacom is er een voorbeeldje van, in elk geval toch van een vb. van een (semi-)autonoom overheidsbedrijf naar publiek recht, alhoewel die autonomiteit vandaag wel ernstig in vraag mag gesteld worden.
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4atypische en autonome bedrijven naar publiek recht
Evert DELOOF-SYS
4atypische en autonome bedrijven naar publiek recht


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
atypische en autonome bedrijven naar publiek recht


Explanation:
Ref.:
"... in de autonome overheidsbedrijven: ... vorming door ondernemingen. Poging ... met atypische
contracten ... onderzoek naar actuele ... sociaal recht. ... Status: publiek -- Laatste ..."

www.kuleuven.ac.be/facdep/social/soc/arbeid.htm

Belgacom is er een voorbeeldje van, in elk geval toch van een vb. van een (semi-)autonoom overheidsbedrijf naar publiek recht, alhoewel die autonomiteit vandaag wel ernstig in vraag mag gesteld worden.


Native speaker of:

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
atypische en autonome bedrijven naar publiek recht


Explanation:
Ref.:
"... in de autonome overheidsbedrijven: ... vorming door ondernemingen. Poging ... met atypische
contracten ... onderzoek naar actuele ... sociaal recht. ... Status: publiek -- Laatste ..."

www.kuleuven.ac.be/facdep/social/soc/arbeid.htm

Belgacom is er een voorbeeldje van, in elk geval toch van een vb. van een (semi-)autonoom overheidsbedrijf naar publiek recht, alhoewel die autonomiteit vandaag wel ernstig in vraag mag gesteld worden.

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 917