KudoZ home » French to Dutch » Bus/Financial

Bon de participation

Dutch translation: participatiebewijs


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:bon de participation
Dutch translation:participatiebewijs
Entered by: Anneken

07:59 Jan 23, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
French term or phrase: Bon de participation
Bon de participation
(uit beleggingsgids)
Anneken
participatiebewijs
Explanation:
Op Google gevonden:

Participatiebewijs Schriftelijk en verhandelbaar bewijs van deelneming in
een beleggingsinstelling dat recht geeft op een deel van de totale ...
www.bn.nl/dict/oth_dict_item/0,3349,p411,00.html - 30k -
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Bedankt Linda!

Groetjes,

Anneken
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5deelbewijs -of- unit
Joeri Van Liefferinge
4 +1participatiebewijsLinda Ferwerda


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
participatiebewijs


Explanation:
Op Google gevonden:

Participatiebewijs Schriftelijk en verhandelbaar bewijs van deelneming in
een beleggingsinstelling dat recht geeft op een deel van de totale ...
www.bn.nl/dict/oth_dict_item/0,3349,p411,00.html - 30k -

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 223
Grading comment
Bedankt Linda!

Groetjes,

Anneken

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Duinstra: door een beleggingstrust uitgegeven effect dat dient als bewijs van deelgerechtigdheid in een depot met vrij beheer
3 hrs

40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
deelbewijs -of- unit


Explanation:
= het recht dat iemand heeft op een bepaald deel van een beleggingsfonds.

Als je een beleggingsgids vertaalt en het gaat over beleggingsfondsen, instellingen voor collectieve belegging (ICB's), BEVEK's of iets dergelijks, dan kan je ook (en misschien beter) spreken over "units". Dat woord is veel gebruikelijker in de beleggingswereld.


    Reference: http://www.axa-bank.be/beleggingenNL/html/rentafix7.html
Joeri Van Liefferinge
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 35