KudoZ home » French to Dutch » Bus/Financial

sur le terrain

Dutch translation: op het terrein


16:09 Mar 14, 2002
French to Dutch translations [Non-PRO]
Bus/Financial
French term or phrase: sur le terrain
L'office manager suit le quotidien des "opérations sur le terrain".

In de brontekst staan er ook aanhalingstekens.
Moeten die in het nederlands ook bewaard blijven en hoe zou je sur le terrain vertalen?
Met veel dank
Benedicte Annys
Dutch translation:op het terrein
Explanation:
Dit heeft een militaire achtergrond maar wordt ook in het burger midden gebruikt, en ik zou de aanhalingstekens gebruiken
Selected response from:

Nicolo
United Kingdom
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4"(dagelijkse) werkzaamheden/activiteiten op het terrein"
Evert DELOOF-SYS
4externe werkzaamheden / operatiesKarel Theys
4de dagelijkse praktijk / de dagelijkse werkzaamhedenSerge L
4op het terreinNicolo


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
op het terrein


Explanation:
Dit heeft een militaire achtergrond maar wordt ook in het burger midden gebruikt, en ik zou de aanhalingstekens gebruiken

Nicolo
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 11

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
de dagelijkse praktijk / de dagelijkse werkzaamheden


Explanation:
niet echt origineel, maar daar komt het wolgens mij wel op neer

Succes,

Serge L.


    ervaring
Serge L
PRO pts in pair: 520

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
externe werkzaamheden / operaties


Explanation:
kan in bepaalde omstandigheden worden gebruikt, tegenover interne (in het bedrijf zelf)
extern betekent dan bij de klant/leverancier enz.

Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 121

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"(dagelijkse) werkzaamheden/activiteiten op het terrein"


Explanation:
zo zou ik het toch doen.
Redelijk letterlijk en eveneens tussen aanhalingstekens.
Zeker bij dergelijke vertalingen.

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 917