KudoZ home » French to Dutch » Bus/Financial

rapport d'etonnement

Dutch translation: Bijzonderhedenverslag


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:rapport d'etonnement
Dutch translation:Bijzonderhedenverslag
Entered by: Bart B. Van Bockstaele

14:38 May 17, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
French term or phrase: rapport d'etonnement
le jeune cadre devra rédiger un rapport d'etonnement après sa formation

Ik weet dat ik dit reeds gevraagd heb, maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag. Het nieuw kaderlid moet, na een stageperiode, een rapport maken dat bestemd is voor de dienst Human Resources met zijn ervaringen, opmerkingen e.d.
Kan iemand helpen? Dank
Benedicte Annys
Bijzonderhedenverslag
Explanation:
In deze omstandigheden moet het jonge kaderlid gewoonlijk twee verslagen schrijven:

rapport de stage
rapport d'étonnement

Een rapport de stage is een klassiek stageverslag.

Een rapport d'étonnement is een verslag waarin hij/zij opsomt wat hem/haar bijzonder, opvallend, al of niet abnormaal of verwonderlijk (étonnant) lijkt. Een verslag met bijzonderheden, dus.

Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Evaluatieverslag?
Joeri Van Liefferinge
3 +1Bijzonderhedenverslag
Bart B. Van Bockstaele


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Evaluatieverslag?


Explanation:
Eurodicautom geeft dit als uitleg: Rapport résultant de l'enquête du veilleur technologique à la suite d'un salon, d'un colloque, etc., visant à informer l'entreprise des nouveautés du secteur de production

Een vertaling kan ik ook nergens vinden. Ik vrees dat je het zal moeten omschrijven. Evaluatieverslag of -rapport lijkt me wel een mogelijkheid.


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/
Joeri Van Liefferinge
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ellie Lormans
16 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Bijzonderhedenverslag


Explanation:
In deze omstandigheden moet het jonge kaderlid gewoonlijk twee verslagen schrijven:

rapport de stage
rapport d'étonnement

Een rapport de stage is een klassiek stageverslag.

Een rapport d'étonnement is een verslag waarin hij/zij opsomt wat hem/haar bijzonder, opvallend, al of niet abnormaal of verwonderlijk (étonnant) lijkt. Een verslag met bijzonderheden, dus.



Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 77
Grading comment
bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GertV
22 hrs
  -> Bedankt!