KudoZ home » French to Dutch » Bus/Financial

au son du canon

Dutch translation: aankopen bij dramatische koersdalingen/ bij (forse) daling van de markt,...


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:acheter au son du canon
Dutch translation:aankopen bij dramatische koersdalingen/ bij (forse) daling van de markt,...
Entered by: Evert DELOOF-SYS

08:45 Jul 8, 2003
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
French term or phrase: au son du canon
le mouvement d'achat fait 'au son du canon' étant soutenu par l'annonce de profits d'entreprises meilleurs que prévus
IDEAD Transl
bij dramatische koersdalingen/ bij (forse) daling van de markt,...
Explanation:
is alvast een mogelijkheid. Kopen op een moment dat er een forse daling van koersaandelen aan de gang is, bij daling van de markt, bij recessie...

Ref.
... Acheter au son du canon Profiter d'une forte baisse du marché pour se positionner
à l'achat sur certains titres afin de profiter du rebond. ...
www.edubourse.com/guide/ lexique.php?Terme=421&idLettre=A

Bv.:
... beleggers murw zijn gebeukt door de dramatische koersdalingen ... een derde minder dan
de 36%-daling van de AEX, maar het impliceert dat de markt een belangrijke ...
www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=8402 - 50k
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt! Dit was inderdaad het meest bruikbare antwoord.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1koop als de markt laag is, verkoop als de markt hoog isElisabeth Toda-v.Galen
4bij dramatische koersdalingen/ bij (forse) daling van de markt,...
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bij dramatische koersdalingen/ bij (forse) daling van de markt,...


Explanation:
is alvast een mogelijkheid. Kopen op een moment dat er een forse daling van koersaandelen aan de gang is, bij daling van de markt, bij recessie...

Ref.
... Acheter au son du canon Profiter d'une forte baisse du marché pour se positionner
à l'achat sur certains titres afin de profiter du rebond. ...
www.edubourse.com/guide/ lexique.php?Terme=421&idLettre=A

Bv.:
... beleggers murw zijn gebeukt door de dramatische koersdalingen ... een derde minder dan
de 36%-daling van de AEX, maar het impliceert dat de markt een belangrijke ...
www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=8402 - 50k

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 917
Grading comment
Bedankt! Dit was inderdaad het meest bruikbare antwoord.

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
koop als de markt laag is, verkoop als de markt hoog is


Explanation:
acheter au son du canon, vendre au son du clairon"

dat is de uitleg van dit gezegde

réf : Ben een "fervente boursicoteuse" in Frankrijk

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: Kopen als iedereen verkoopt; kopen in een dalende markt.
1 hr