KudoZ home » French to Dutch » Bus/Financial

jouer gros

Dutch translation: hoog spel spelen


12:29 Dec 23, 2003
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
French term or phrase: jouer gros
2004 doit évidemment être l'année du retournement pour XXX et chacun d'entre nous doit savoir que nous jouons gros et qu'il joue gros en 2004.(komt voor in een overzicht van de - slechte - financiële resultaten van een bedrijf.)
Kaat
Dutch translation:hoog spel spelen
Explanation:
als je het idiomatisch wil houden:
"hoog spel spelen
iets gewaagds ondernemen"

Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
Hartelijk dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4een groot risico nemenElisabeth Toda-v.Galen
4hoog spel spelenSerge L
3hoog inzettenLinda Ferwerda


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hoog inzetten


Explanation:
Een idee.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 223

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hoog spel spelen


Explanation:
als je het idiomatisch wil houden:
"hoog spel spelen
iets gewaagds ondernemen"

Succes,

Serge L.


    van Dale
Serge L
PRO pts in pair: 520
Grading comment
Hartelijk dank.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
een groot risico nemen


Explanation:
is wat "jouer gros" wil zeggen. Een veel gebruikte uitdrukking in Frankrijk

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 56